Thursday, January 3, 2019

Ο άνεμος σε τραγούδια



Αεροπλάνα - ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΖΟΥΛΗΣ (1992)
Στίχοι: Πήρα το χαρτί ντύθηκα στα μπλε πέρασα την πύλη σε τόπο μακρινό με τον άνεμο φίλο κι αδερφό

Στίχοι: Ένας αέρας να τρυπάει το κορμί μου, εγώ βρεγμένος πιο πολύ απ’ την καμπαρτίνα μου, μα σε ψάχνω απεγνωσμένα στην Αθήνα μου... 

Άννα - ΜΠΑΜΠΗΣ ΣΤΟΚΑΣ (2001)
Στίχοι: Άσ’ τ’ όνειρο αληθινό αφού χτυπάει η καρδιά μου και στο Μαΐστρο φόρτωσε τα γκρίζα σφάλματά μου

Άπονη Ζωή - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ (OST Τα Κόκκινα Φανάρια, 1963)
Στίχοι: μας έδειρε ο βοριάς μας ήπιε η βροχή το αίμα της καρδιάς γιατί είμαστε φτωχοί

Ας Ερχόσουν Για Λίγο - ΔΑΝΑΗ (1948)
Στίχοι: Πού να `σαι αλήθεια το βράδυ αυτό που με χτυπάει τ’ άγριο τ’ αγέρι να `ρθεις και μ’ ένα φιλί καυτό να με γεμίσεις με καλοκαίρι

Αύρα - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (1987)
Στίχοι: Γιατί είμ’ αέρας που περνά μέσα στης πόλης τα στενά και κάνει τα κλειστά παράθυρα να τρίζουν, γιατ’ είμαι αύρα εσπερινή πνοή καθάρια ζωντανή που κάνει τα γερμένα φύλλα να θροΐζουν

Αχ Ο Μπαγλαμάς - ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΔΑΡΑΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1973)
Στίχοι: Αχ ο μπαγλαμάς μια τσίγκινη φωνή γεμάτη πόνο κι εγώ που σ’ αγαπώ με το βοριά μαλώνω σ’ ένα σοκάκι του Ντεπώ

Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά - ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1993 / OST Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά1992)
Στίχοι: Λυπημένη μου αγάπη καληνύχτα δεν τελειώνουμε έτσι εύκολα εμείς σαν αγέρας που σε καίει μες τη νύχτα όποια πόρτα κι αν ανοίξεις θα με βρεις

Στίχοι: Γεια σου χαρά σου Βενετιά πήρα τους δρόμους του νοτιά κι απ’ το κατάρτι το ψηλό τον άνεμο παρακαλώ Φύσα αεράκι φύσα με μη χαμηλώνεις ίσαμε να δω γαλάζια εκκλησιά Τσιρίγο και Μονεμβασιά

Για Μια Καινούργια Ελλάδα (Η Ελλάδα Ποτέ Δεν Πεθαίνει) - ΧΟΡΩΔΙΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗ feat. ΜΠΑΝΤΑ ΦΡΟΥΡΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (1964)
Στίχοι: Των εχθρών τα φουσάτα περάσαν σαν το Λίβα που καίει τα σπαρτά

Γιατί Φοβάσαι (From Souvenirs To Souvenirs) - ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1975)
Στίχοι: Πάρ’ το φεγγάρι και καν’το βέρα μου φίλε μου, άντρα και αγέρα μου

Ένα Τραγούδι Ακόμα - ΔΑΝΤΗΣ (2003)
Στίχοι:ένα τραγούδι ακόμα να σου φέρει ένα φεγγάρι ακόμα μεσημέρι άνεμος στα μαλλιά σου κι ας γίνω η αγάπη η παλιά σου

Ένα Χειμωνιατικο Πρωϊ - ΕΛΕΝΗ ΒΙΤΑΛΗ (1989)
Στίχοι: Ένα χειμωνιάτικο πρωί έφυγα απ’ το σπίτι σαν τρελή ο αέρας μου τρυπούσε το κορμί και μου ζητούσε μια απόφαση ηρωική. Πήρα εφημερίδα και στυλό βρήκα διαμέρισμα φτηνό τρία νοίκια να το κλείσω έπιπλα για να το ντύσω και δε θέλω να σε ξαναδώ

Στίχοι: Αφού μιλάς για χωρισμό ας χωριστούμε απόψε άπλωσε το χεράκι σου και τη ζωή μου κόψε Φύγε λοιπόν και μη κοιτάς το δάκρυ μου που τρέχει μα πάρε την ανάσα μου Έξω φυσάει και βρέχει

Η Απαγωγή - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ feat. ΜΑΙΡΗ ΛΙΝΤΑ & ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ (1961)
Στίχοι: Θα πάρω μια βαρκούλα μανούλα μου στον Κάτω Γαλατά και στην Αθήνα θα `ρθω καρδούλα μου καβάλα στο Νοτιά... Θα βάλω στη βαρκούλα μανούλα μου λουλούδια και φιλιά δυο γλάροι ταξιδεύουν καρδούλα μου καβάλα στο Βοριά

Η Σκούνα - ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΙΩΤΗΣ feat, ΜΑΙΡΗ ΛΙΝΤΑ (1962)
Στίχοι: Με αγέρα με φουρτούνα Ήρθε κι άραξε μια σκούνα Ήρθε κι άραξε μια σκούνα Κάτω στον γιαλό Ήρθε από τα ξένα τα μέρη Την αγάπη μου να μου φέρει Την αγάπη μου να μου φέρει που την καρτερώ

Η Τραμοντάνα - ΖΩΙΤΣΑ ΚΟΥΡΟΥΚΛΗ (1968)
Στίχοι: Αυτά τα μάτια ήτανε πλάνα καταιγίδα και Τραμοντάνα, τρικυμία και συμφορά

Θαλασσογραφία - ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ (1969)
Στίχοι: Να μας πάρεις μακριά να μας πας στα πέρα μέρη φύσα θάλασσα πλατιά φύσα αγέρι φύσα αγέρι

Θέλει Άνεμο Η Αγάπη - ΜΑΝΤΩ (1994)
Στίχοι: Θέλει άνεμο η αγάπη Να φυσά, να την ξυπνάει Να αλλάζει διαθέσεις Να φουντώνει να μεθάει Θέλει άνεμο η αγάπη Να δροσίζεται, να ελπίζει Να βουλιάζει μες στο κύμα Κι έναν ήλιο να θυμίζει

Και Φύσαγε Θεέ Μου Ένας Βορριάς - ΑΝΤΥΠΑΣ (1982)
Στίχοι: και φύσαγε Θεέ μου ένας βοριάς που σάρωνε τον κόσμο απ΄ άκρη σ' άκρη και μένα αυτός ο αγέρας ο φονιάς δε μου'παιρνε απ'τα μάτια ούτ' ένα δάκρυ

Καπετάν Σιρόκο - ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΕΡΖΗΣ feat  ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΆΛΗΣ (1983)
ΣτίχοιΓρέγο, πουνέντε, και λεβάντες να σε γυμνώνουν σαν ληστές

Καράβια Χιώτικα - ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ (1995)
Στίχοι: Στου κορμιού σου τ’ ακρογιάλια θα με φέρουν Μαϊστράλια με καράβια χιώτικα

Κατερίνα Κατερινάκι - ΠΑΣΧΑΛΗΣ (1987)
Στίχοι: Κατερίνα Κατερινάκι είσαι της ζωής τ’ αεράκι Κατερίνα Κατερινάκι πες μου πως με θέλεις λιγάκι...να τρελαθώ

Κρουαζιέρα - ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ (1982)
Στίχοι: Στο κύμα θ’ αρμενίζει το βαπόρι τ’ αγέρι θα μάς παίρνει τα μαλλιά Θα γίνουμε στον έρωτα μαστόροι κι οι σκέψεις θα πετάξουν σαν πουλιά

Κυρίες Και Κύριοι - ΚΩΣΤΑΣ ΤΟΥΡΝΑΣ (1974)
Στίχοι: Άγριος άνεμος τον άγριο κόσμο χτυπάει άγριος ο καιρός τη μέρα στα πέλαγα πάει

Μ'έκοψαν Με Χώρισαν Στα Δυο - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1970)
Στίχοι: κι είμαι μια πίκρα μέσα στα μάτια σου ένας αγέρας μες τα μαλλιά σου

Μαλαματένια Λόγια - ΓΑΡΓΑΝΟΥΡΑΚΗΣ, ΧΑΛΚΙΑΣ & ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ (1974)
Στίχοι: Γυρίσανε πολλοί σημαδεμένοι απ’ του καιρού την άγρια πληρωμή στο μεσοστράτι τέσσερις ανέμοι τους πήραν για σεργιάνι μια στιγμή και βρήκανε τη φλόγα που δεν τρέμει και το μαράζι δίχως αφορμή

Μαρακές - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΠΕΝΥ ΞΕΝΑΚΗ (1989)
Στίχοι: Κι εσύ που λες πως με πονάς Σιρόκος ξεκινάς από το Μαρακές. Φτάνεις μέχρι την ψυχή, σαν κόκκινη βροχή με σβήνεις και με καις

Μη Μου Ξυπνάς Το Παρελθόν - ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (1966)
Στίχοι: Για ό,τι παίρνει ο άνεμος, κανείς δεν τυραννιέται

Μια Αγάπη Για Το Καλοκαίρι - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΚΑΙΤΗ ΧΩΜΑΤΑ (1964)
Στίχοι: Μια αγάπη για το καλοκαίρι θα `μαι κι εγώ να σου κρατώ δροσιά στο χέρι να σε φιλώ. Θα μ’ αγαπάς σαν καλοκαίρι και σαν παιδί, μα θα μου φύγεις με τ’ αγέρι και τη βροχή

Μια Βραδιά Στο Λούκι - ΧΑΡΗΣ & ΠΑΝΟΣ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑΣ (1985)
Στίχοι: Βοήθεια, Χριστιανοί, κοντεύω να φλιπάρω εγώ για κείνη χάνομαι και κείνη ούτε με ξέρει αχ, να `μουνα αεράκι, καπνός από τσιγάρο στα στήθια της να μπαίνω και κείνη ας μη με θέλει

Μιας Πεντάρας Νειάτα - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ feat. ΜΠΕΜΠΑ ΜΠΛΑΝΣ (OST Μιας Πεντάρας Νειάτα, 1966)
Στίχοι: Σπουργίτια μέσα στο βοριά Πήραμε την ανηφοριά Με μιας πεντάρα νιάτα

Μίλησέ Μου - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ & ΒΟΥΛΑ ΓΚΙΚΑ (1970)
Στίχος: Ήρθες μια βραδιά με τον αγέρα, αναστέναξ’η καρδιά σού `πα με λαχτάρα "καλησπέρα" και μου είπες "έχε γεια".

Μοιάζεις Και Συ Σαν Θάλασσα - ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ feat. ΤΡΙΟ ΜΠΕΛΚΑΝΤΟ (1960), ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ feat. ΜΑΙΡΗ ΛΙΝΤΑ (1960)
Στίχοι: Με τέτοια βαρυχειμωνιά και με φουρτούνα στην καρδιά το κύμα σε το κύμα σε τυλίγει κι αν κάνει η βάρκα σου νερά τότε την κάθε σου χαρά η θάλασσα η θάλασσα την πνίγει... Όταν στο πέλαγο βρεθείς είναι μοιραίο να χαθείς με τέτοια τρι με τέτοια τρικυμία και το τιμόνι της καρδιάς θα σου τ’ αρπάξει ο βοριάς που το’ χει αδυ που το’ χει αδυναμία

Να Διώξω Τα Σύννεφα - ΚΑΙΤΗ ΧΩΜΑΤΑ (1967)
Στίχοι: Να διώξω τα σύννεφα θα γίνω αγέρι

Νάχα Τη Δύναμη - ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΛΕΖΟΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (1968)
Στίχοι: Χωρίς το σύννεφο βροχή δεν κατεβαίνει ούτε το δάκρυ χωρίς καημό χωρίς τον άνεμο τα δέντρα δε λυγάνε δε σταματάν οι πίκρες δίχως γυρισμό

Ξανθά Μαλλιά, Πράσινα Μάτια - ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (1994)
Στίχοι: Να `μουνα Βοριάς στο μπαλκόνι σου ν’ ανέβω, χάδι της βραδιάς, το κορμί σου να χαζεύω

Ο Γιος Του Ανέμου - ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ (1985)
Στίχοι

Ο Γλάρος - ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ (1961)
Στίχοι: Χθες το φεγγάρι ασήμωσε της λεύκας μας τα φύλλα που στέκονταν ακίνητη εκεί στην ερημιά κι όταν ο Μπάτης φύσηξε της ήρθε ανατριχίλα κι αμέσως τρεμουλιάσανε τα φύλλα τα ασημιά. Και όλο συλλογιέμαι, συλλογιέμαι πως κάτι, Πρέπει να είπε ο Μπάτης μυστικό μες τα κλαδιά Ας τ’ άκουγα από σένα τα λογάκια του Μπάτη, κι ας ένιωθα να τρέμει σαν τα φύλλα η καρδιά

Ο Έρωτας - ΗΛΙΑΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ (1984)
Στίχοι: Ο έρωτας Το καράβι του Κι η αμεριμνησία των μελτεμιών του Κι ο φλόκος της ελπίδας του Στον πιο ελαφρό κυματισμό του ένα νησί λικνίζει Τον ερχομό

Ο Παλιός Είναι Αλλιώς - ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΛΙΡΗΣ feat. ΛΑΜΠΗΣ ΛΕΒΙΕΡΑΤΟΣ (1993)
Στίχοι: Μπήκες στη ζωή μας σαν άνεμος κακός Να κλέψεις το κορίτσι μου να γίνεις αρχηγός

Όλα Δικά Σου - ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (1968)
Στίχοι: Δίψασες λεύκα μου κουράστηκες ρίξε τις ρίζες σου σε μένα ήρθε βοριάς και ξεμαλλιάστηκες πάρ’ την καρδούλα μου για χτένα

Πάμε Σαν Άλλοτε - ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΖΟΡΜΠΑΛΑ (1982)
Στίχοι: Πάμε σαν άλλοτε, πάμε σαν άλλοτε στο μακρινό τ’ ακρογιάλι που τα μυστικά του πάλι θα μας πει το Μαϊστράλι

Πάρε Με Απόψε, Πάρε Με - ΝΙΚΟΣ ΖΙΩΓΑΛΑΣ (1990)
Στίχοι: Λυσσομανάει ο άνεμος μα ο άνεμος δεν ξέρει πως το κορίτσι που θα ‘ρθει την άνοιξη θα φέρει

Στίχοι: Δρόμος σκοτεινός η ζωή του καθενός Πες μου αν είμαι ζωντανός Δώσε μου φωτιά, κάτσε κόντρα στο νοτιά μην το ψάχνεις άλλο πια

Που Πας Χωρίς Αγάπη - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ feat. ΔΟΥΚΙΣΣΑ (1968 / OST Που Πας Χωρίς Αγάπη, 1970),  ΑΛΕΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ (OST Ο Τζαναμπέτης, 1969)
Στίχοι: Σαν χελιδόνι ορφανό θα ψάχνεις ήλιο κι ουρανό και θα σε διώχνει ο βοριάς καρδιά μου. Κι ούτ’ ένα χέρι θα βρεθεί πονετικό να σε δεχτεί ρόδο που θα ’χεις μαραθεί καρδιά μου

Πριγκηπέσα - ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ (2000)
Στίχοι: Έξω φυσάει αέρας κι όμως μέσα μου μέσα σ’ αυτό το σπίτι πριγκιπέσα μου, το φως σου και το φως χορεύουν γύρω μας απίστευτος ο κόσμος κι ο χαρακτήρας μας

Σ'αγαπώ Να Προσέχεις - ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1999)
Στίχοι: Και φοβάμαι μη φύγεις ο αέρας παγώνει κι η καυτή σου ανάσα το μυαλό μου θολώνει

Σ'αναζητώ Στη Σαλονίκη - ΜΑΡΙΟΣ ΤΟΚΑΣ & ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1992)
Στίχοι: Αφού με φέρνει μονοπάτι φαναριώτικο ένα σοκάκι με κρατάει σαλονικιώτικο έλα ένα βράδυ την υπόσχεση να πάρεις πριν να τη σβήσει με σφουγγάρι ο Βαρδάρης

Στίχοι: Έκανα πρώτος την αρχή μετά το χωρισμό μας, ήρθα στο σπίτι σου ξανά για λίγο να σε δω. Μα ο βοριάς που πέρασε στο δρόμο το δικό μας μου είπε η αγάπη μας δε μένει πια εδώ

Σαν Άνεμος - ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ feat. ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ & ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (2005)
Στίχοι

Σκληρό Μου Αγόρι - ΠΟΠΗ ΑΣΤΕΡΙΑΔΗ (OST Μια Ιταλίδα Απ' Τη Κυψέλη1968)
Στίχοι: Γίνηκε αύρα το ξεροβόρι γεια σου αγόρι που σε ξανάβρα

Σου Σφυρίζω - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ (1988)
Στίχοι: Θα `ρθει τ’ αγέρι με τ’ απαλό το χέρι κρυφά να σε ξυπνήσει και το φεγγάρι για τη δική μας χάρη τα μάτια του θα κλείσει

Σταυρός Του Νότου - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ feat. ΑΙΜΙΛΙΑ ΣΑΡΡΗ (1979)
Στίχοι: Έβραζε το κύμα του Γαρμπή είμαστε σκυφτοί κι οι δυο στο χάρτη γύρισες και μου `πες πως το Μάρτη σ’ άλλους παραλλήλους θα `χεις μπει

Στον Ήλιο Του Μεσημεριού - ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ & ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ (OST Η Αρχόντισα & Ο Αλήτης, 1968)
Στίχοι: Μέσα στο φύσημα τ’ ανέμου σε καρτερώ να `ρθείς καλέ μου στον ήλιο του μεσημεριού

Στους Πέντε Ανέμους - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ feat. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ (1991)
Στίχοι: Με σκόρπισες ξανά στους πέντε ανέμους για μια φορά ακόμη με εκδικείσαι να είσαι εδώ και όμως να μην είσαι κι ενώ πως δε θα φύγεις προσποιείσαι – να γίνεσαι άνεμος κι εσύ. Με σκόρπισες ξανά στους πέντε ανέμους για μια φορά ακόμα με παιδεύεις μ’ ένα τίποτα με συντροφεύεις κι από το τίποτα τα πάντα κλέβεις – και γίνεσαι άνεμος κι εσύ. Κι εγώ σαν άνεμος θα φύγω θα χαθώ κι όπως θα φεύγω φως μου, θα σε ονειρευτώ να μ’ αγκαλιάζεις κι εγώ να προσπαθώ για μια φορά να σ’ αρνηθώ

Στίχοι: Θα `θελα μια νύχτα στ’ ανέμου το νησί να `βρισκα της μοίρας το ψεύτικο κρασί εκείνο που σε βγάζει απ’ την παγωνιά να το πιω και να φύγω μακριά

Το Ζεϊμπέκικο Του Αρχάγγελου - ΜΑΡΙΟΣ ΤΟΚΑΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1994)
Στίχοι: Μοναχική και σπάνια γυρνάς μεσ’ στα Βαλκάνια ανέμους να θερίσεις... οχτώ μποφώρ κι οι δράκοι βγήκανε στο κύμα παίρνεις μελάνι και φτερό και γράφεις ποίημα

Το Φεγγαράκι - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ (1958)
Στίχοι: Θα φέρει η θάλασσα πουλιά κι άστρα χρυσά τ’ αγέρι να σου χαϊδεύουν τα μαλλιά, να σου φιλούν το χέρι

Το Χριστινάκι - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΚΑΙΤΗ ΧΩΜΑΤΑ (1967)
Στίχοι: Τ’ αστέρια τρεμουλιάζουνε στου Ζέφυρου το χάδι το όμορφο του το βράδυ Σπαρμένο χρυσολούλουδα το πέλαγο λιβάδι το όμορφο του το βράδυ

Το Χρυσαλιφούρφουρο - ΣΑΒΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ (1981)
Στίχοι: Χρυσαφένια φλουράκια κρέμονται κάτω από τα πέταλά του και στου Ζέφυρου το παιχνίδισμα σαν να κουδουνίζει κάπου κάπου.

Φεύγω Για Μένα - ΝΙΚΟΣ ΤΕΡΖΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΖΩΝΑΚΗΣ (1996)
Στίχοι: Περνάς πάντα σαν άνεμος απ’ τη ζωή μου σκόνη ο έρωτας μες την ψυχή μου

Φυσάει Ο Μπάτης - ΜΠΑΜΠΗΣ ΤΣΕΡΤΟΣ (1993)
Στίχοι: Φυσάει ο μπάτης, φυσάει τ’ αγέρι, τρελό μικρό μου γλυκό μου ταίρι

Φύσηξε Ο Βαρδάρης - ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ (1986)
Στίχοι

Χίλιες Σιωπές - ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ (2002)
Στίχοι: Στις βραδινές περιπλανήσεις μας μες στης πόλης τον αχό τις θαμπές φωνές των άγνωστων σκορπάει ο αέρας εκεί κι εδώ

Στίχοι: Γη του ξεραμένου λιβαδιού γη της πικραμένης Παναγιάς γη του λίβα, τ’ άδικου χαμού τ’ άγριου καιρού, των ηφαιστείων

Ωκεανός - ΚΑΙΤΗ ΚΟΥΛΛΙΑ (2004)
Στίχοι: Έρχεσαι, φεύγεις και πετάς, κανείς δεν ξέρει που γυρνάς... Κι απ’ τους ανέμους της καρδιάς κανένας δε σου μοιάζει




Μπουνάτσα (Άπνοια)

Να Ζήσει Η Φτωχολογιά - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ (1968)
Στίχοι: Ρίχνω τα δίχτυα δίπλα στην ακρογιαλιά Και στο κορίτσι μου φιλιά Με τη φουρτούνα τη μπουνάτσα Ας είν’ καλά τα δυο μου μπράτσα Να ζήσει η φτωχολογιά




Συνοδευτικό λεξικό (ανέμων που περιλαμβάνονται στη λίστα):

Βαρδάρης: ΒΔ άνεμος
γρέγος: ΒΑ άνεμος
λεβάντες: Α άνεμος
Λίβας ή Γαρμπής: ΝΔ άνεμος
Ζέφυρος: Δ άνεμος
Μαϊστράλι: ΒΔ άνεμος
μελτέμι: Β άνεμος
μπάτης: θαλάσσια αύρα
Πουνέντες: Δ άνεμος (Ζέφυρος)
Σιρόκος: ΝΑ άνεμος
Τραμουντάνα: Β άνεμος


No comments: