Thursday, January 10, 2019

Ιδιωματισμοί, αργκό & φράσεις της καθημερινότητας με... μεταφορική έννοια


Βάζω Νερό Στο Κρασί Μου

Καταστροφή Μου - ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΛΙΡΗΣ (1991)
ΣτίχοιΣτο κρασί νερό δεν βάζω, άλλο πια δε συγχωρώ




Γκολ Στο Πιάτο

Στίχοι: Πάρτο, βάλτο σου έδωσα έτοιμο το γκολ στο πιάτο τι περιμένεις


Στίχοι: Δεν το κρύβω ούτε στιγμή μ’ αρέσει και το πίνω σαν μπεκρής δε μου καίγεται καρφί





Στίχοι: Γιατί η αγάπη τυραννά κι όποιος δεν την παλεύει κλαίει η καρδιά του αιμορραγεί σαν τη φωτιά γυρεύει




Έβγαλα Τη Μπέμπελη

Ο Τραμπαρίφας - ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1980)
Στίχος: Όλη μέρα εργασία κούραση κι ορθοστασία, κι από τη ζέστη βρε ζημιά να σου `ρχεται λιγοθυμιά. Απόψε που την έβγαλα τη μπέμπελη γουστάρω νύχτα δροσερή και ρέμπελη




Έγινα στουπί

Ο Στρατιώτης - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1974)
Στίχοι: Μια μέρα έγινε στουπί Πέταξε πέρα τη στολή Και έκλαψε μονάχος




Έγινα Φέσι

Όμορφη - ΚΩΣΤΑΣ ΤΟΥΡΝΑΣ (1990)
Στίχοι: Λύσε τα μαλλιά σου κι ας το φόρεμα στο πάτωμα να πέσει θέλω να σε βλέπω θέλω να μεθάω, να γίνομαι φέσι..

Το Τραμ Το Τελευταίο - ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΟΥΓΙΟΥΛ feat. ΤΩΝΗΣ ΜΑΡΟΥΔΑΣ & ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ (1948), ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1980)
Στίχοι: Ντράγκα ντρουγκ κι αν βρούμε θέση θα στρωθείς και θα σ’ αρέσει Ντράγκα ντρουγκ κι αν βρούμε θέση λίγο απάνω σου να γείρω, γιατί έχω γίνει φέσι




Έκανα Κοπάνα

Σφεντόνα - ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1992)
Στίχοι: Μα εγώ από τον ύπνο μου την έκανα κοπάνα





Το Καφφεδάκι - ΤΑΚΗΣ ΜΠΙΝΗΣ & ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΣΚΙΛ (1950)
Στίχοι: Απ`τη λαχτάρα μου θα βγάλω τη χρυσή κάλιο να λείπει η αγάπη σου κι εσύ




Θα Του Τα Ψάλλω 

Ο Λευτέρης - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΒΙΚΗ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1966), ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ (OST Διπλοπενιές, 1966)
Στίχοι: Μα την αυγή η μέρα σαν χαράξει θα μπω στου μπάρμπα Θόδωρου τ’ αμάξι και μια και δυο Λευτέρη Λευτεράκη θα `ρθώ να σου τα ψάλω ένα χεράκι




Καβάλησε Το Καλάμι

Σουξεδιάρικο - ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ & ΜΑΝΩΛΗΣ ΡΑΣΟΥΛΗΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ (1979)
Στίχοι: Βρε καθέτως το καλάμι, αχ, μας το καβάλησες και την ταπεινή μας γνώμη συ την εχαράμισες.




Κάνε Τουμπεκί

Ο Λουλάς - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΗΣΑΛΗΣ (1946)
Στίχοι: Όταν καπνίζει ο λουλάς εσύ δεν πρέπει να μιλάς. Κοίταξε τριγύρω οι μάγκες κάνουν όλοι, κάνουν τουμπεκί...  Άκου που παίζει ο μπαγλαμάς και πάτα αργιλέ για μας. Σα θα γίνουμε μαστούρια, θα ‘μαστε πολύ προσεχτικοί




Λασκάρησε Η Βίδα

Αλλού Τρως - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1986)
Στίχοι: Τρελλάθηκα όταν σε είδα, τρελλάθηκα, λασκάρησε η βίδα.




Λογαριάζω Χωρίς Τον Ξενοδόχο

Μικρή Μου Μέλισσα - ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΓΑΛΗΣ (1993)
Στίχοι: Κάναμε τόσα όνειρα τα δυο μας τα παμπόνηρα μα ίσως λογαριάζαμε χωρίς τον ξενοδόχο το χρόνο τον παλέψανε και στ’ αύριο πιστέψαμε τ’ όνειρο σημαδέψαμε μα χάσαμε το στόχο




Μην Τα Τρως Αυτά Που Λέω

Στίχοι: Έλα, μην τα τρως αυτά που λέω




Μου'ρθε Νταμπλάς

Πάμε Για Τη Λάρισα - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ feat. ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1992)
Στίχοι: Σε καταγουστάρισα, μου ’ρθ’ ένας νταμπλάς




Μου Τη Βιδώνει

Σεμπάστιαν - ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1982)
ΣτίχοιΜου τη βιδώνει η επιμονή σου να υποφέρεις τόσο όσο ποτέ δε θα καταλάβεις. οδήγησέ με μακριά, έλα μέσα μου, δες το μυαλό μου τρελαίνεται




Να Σου Φύγει Το Καφάσι

Απόψε Κάνεις ΜπάμΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΗΡΟΜΥΤΗΣ & ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ (1949)
Στίχοι: Απόψε σε γλεντάω κι ο κόσμος πάει να σκάσει κοντεύει απ’ τη ζήλεια να τους φύγει το καφάσι




Ο Μήνας Έχει Εννιά

Ο Μήνας Έχει Εννιά - ΝΙΚΟΣ ΓΟΎΝΑΡΗΣ & ΤΡΙΟ ΚΙΤΑΡΑ (1953), ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1980)
Στίχοι: Μες στον ψεύτικο ντουνιά παίξτε μου διπλοπενιά παίξτε μου διπλοπενιά και ο μήνας έχει εννιά




Πάει Στο Βρόντο

Δακτυλικά Αποτυπώματα - ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΑΝΤΗΣ (1990)
Στίχοι: Απόψε θέλω αποδείξεις και ονόματα και το κορμάκι σου θα ψάξω πόντο πόντο κι άμα θα βρω δακτυλικά αποτυπώματα θα πει πως πήγε η αγάπη μας στον βρόντο




Παίρνω Ανάποδες (Στροφές)

Για Το Καλό Μου - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1986)
Στίχοι: είδα τα νεύρα μου σιγά σιγά να σπάνε με καλοσύνη και στοργή να με χτυπάνε Για το καλό μου για το καλό μου ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου πήρε ανάποδες στροφές για το καλό μου και είμαι στο θάλαμο εννιά για το καλό μου στην ηρεμία για να βρω τον εαυτό μου... Για το καλό μου για το καλό μου έχει μουδιάσει το κορμί και το μυαλό μου ενέσεις χάπια ηλεκτροσόκ για το καλό μου




Παίρνω Πρέφα

Όταν Σε Είχα Πρωτοδεί - PROFESSIONAL SINNERZ (2009)
Στίχοι: Είχαν περάσει μέρες και σε αναζητούσα Ήθελα να σε δω μα δυστυχώς δεν μπορούσα Και πήρα πρέφα τότε πως είχα τρελαθεί




Ρίχνω Στάχτη Στα Μάτια

Εξωτικό Χαρμάνι - PENNY & THE SWINGIN' CATS (2015)
Στίχοι: Ας τα νάζια μίλα μου σταράτα να μου ρίχνεις στάχτη μες στα ματιά δεν αντέχω άλλο κι άκουσε να δεις

Πάλι Τρέλλα Πουλάς - ΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ (1977)
ΣτίχοιΣτάχτη στα μάτια μου ’ριξες και τις υπόνοιες μου ’σβησες, μα έλα που το ήξερα πως θα το ξανακάνεις. Κι αυτή τη δόση σίγουρα στον ύπνο δε με πιάνεις




Σφάζω Με Το Βαμβάκι

Στίχοι: Δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε, εγώ το λέω φονικό μην πάει ο νους σου στο κακό με το μπαμπάκι θα σφαχτούμε




Σφίγγω Το Ζωνάρι

Το Μεγάλο Μας Τσίρκο - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ & ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ (1974)
Στίχοι: Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι, μην έχεις πια την πείνα για καμάρι. Οι αγώνες πούχεις κάνει δε φελάνε το αίμα το χυμένο αν δεν ξοφλάνε. Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι, η πείνα το καμάρι είναι του κιοτή, του σκλάβου που του μέλλει να θαφτεί




Τα Βρήκε Μπαστούνια

Κακοσάλεσι - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1986)
Στίχοι: Με πουλήσαν παραμύθι, θα τα βρω μπαστούνια δήθεν Παραλίγο να πιστέψω τον κουμπάρο τον ξεφτίλα




Τα Κάνω Πουτάνα

Στίχοιτα παίρνω κρανίο αλλάζω θρανίο απόψε η Άννα τα κάνει Πουτ@ν@




Τα Κάνω Ροϊδο

Στο Παλιό Μου Το Χαγιάτι - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ & ΚΑΙΤΗ ΑΜΠΑΒΗ (1969)
Στίχοι: Έχω μάλαμα καρδιά είμαι απ’ τα καλά παιδιά και τα κάνω όλα ρόιδο αν με πιάσουνε κορόιδο




Τα Παίρνω Στο Κρανίο

Στίχοιτα παίρνω κρανίο αλλάζω θρανίο απόψε η Άννα τα κάνει Πουτ@ν@




Το Βάζω Στα Πόδια

Κακές Συνήθειες - ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ (1998)
Στίχοι: Από παιδί θυμάμαι προσπαθώ να κλέψω το γλυκό μέσα απ’ το βάζο με ξύλινα σπαθιά να πολεμώ και μια ζωή στα πόδια να το βάζω




Τον Έφαγε Η Μαρμάγκα

Αχ! Βρε Παλιομισοφόρια - ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ (OST Λατέρνα, Φτώχεια & Γαρύφαλλο, 1957)
Στίχοι: Και οι δυο σε αφασία μα εκείνη σημασία που τους έφαγε η μαρμάγκα και με άλλο μάγκα έκανε χαρτί


No comments: