Tuesday, January 8, 2019

Τραγούδια της θητείας, του στρατού & του πολέμου


ΘΗΤΕΙΑ


Στρατός ξηράς

Αλεξανδρούπολη Μεριά - ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (2003)
Στίχοι: Αλεξανδρούπολη μεριά, βαρύς χειμώνας. Μέσα στο χιόνι βουτηγμένος ο στρατώνας. Τα γράμματά σου όσο πάνε λιγοστεύουν κι εγώ ζηλεύω τις παλιές σειρές που φεύγουν. Τα σύνορα είναι τιμή, δεν είναι τιμωρία. Εμένα όμως με τιμώρησες εσύ. Χωρίσαμε και έγινε η θητεία μια καταδίκη με ισόβια ποινή. Αλεξανδρούπολη μεριά, σκληρός Απρίλης κι ούτ’ ένα μήνυμα δεν είπες να μου στείλεις. Ένας φαντάρος από αγάπη προδομένος μοιάζει να είναι μες στη μάχη λαβωμένος. Τα σύνορα είναι τιμή, δεν είναι τιμωρία. Εμένα όμως με τιμώρησες εσύ. Χωρίσαμε και έγινε η θητεία μια καταδίκη με ισόβια ποινή

Αννούλα Του Χιονιά - ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (1984)
Στίχοι: Πάει καιρός που το φεγγάρι δεν περνάει από `δω Το τοπίο είναι χακί, τρώει την καρδιά σου Σε λευκό χαρτί τη νύχτα ξαναγράφω σ’ αγαπώ στη σκοπιά παραμιλάω τ’ όνομά σου Αχ, Αννούλα του χιονιά δε θα είμαι πια μαζί σου στου Δεκέμβρη τις εννιά που έχεις Άννα τη γιορτή σου Χτες το βράδυ στ’ όνειρό μου, τι σου είναι το μυαλό μπήκαν, λέει, περιστέρια στο στρατώνα

Απολύομαι - ΖΙΓΚ ΖΑΓΚ (1989)
Στίχοι: Λίγες μέρες μείνανε, μάτια μου γλυκά και οι σκοπιές τελειώσανε, τα δάκρυα στεγνώσανε Την άλλη Κυριακή παίρνω το χαρτί Απολύομαι, απολύομαι Απολύομαι, μωρό μου, και τρελαίνομαι

Δεκανέα-Δεκανέα - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ feat. ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ (1972)
Στίχοι

Διδυμότειχο Blues - ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1991)
Στίχοι

Επιτέλους - ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ feat. ΝΑΤΑΣΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ (2000)
Στίχοι: Μοιάζεις μ’ ένα φαντάρο που διστάζει και τη στολή του που φοράει Ντροπιάζει αφού δεν πολεμάει Μοιάζουν φαρμάκι αυτά που λέει να στάζουν Και να σου δηλητηριάζουν το είναι σου και την ψυχή

Έτσι Απλά Σ'αγαπώ - ΕΛΠΙΔΑ (1981)
Στίχοι: όπως την έξοδο το βράδυ στο στρατό

Η Ασημίνα - ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ feat. ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1979)
ΣτίχοιΦανταράκος ήμουνα ένα δύο τρία γράμμα σου περίμενα πάνω στη σκοπιά

Η Πεθερά - ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ feat. ΘΕΜΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ (1976)
Στίχοι: Το σοβαρό και το μεγάλο αμάρτημά σου είναι που έφερες στο σπίτι τη μαμά σου κι ενώ περνάγαμε καλά εσύ κι εγώ βάλαμε τώρα μες στο σπίτι λοχαγό Κι όταν μαλώνουμε την ξέρεις την αιτία και ενοχλούμε και την πολυκατοικία η διαχείριση μου είπε το και το αν συνεχίσουμε θα φέρει το εκατό Εγώ παντρεύτηκα εσένανε και όχι την πεθερά μου με πηλήκιο και λόγχη ας κοιμηθούμε τώρα, σβήσε και το φως δικτατορίες δε σηκώνει ο λαός

Θάταν 12 Του Μάρτη - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1976)
Στίχοι: Θα ’ταν 12 του Μάρτη, μεσημέρι Κυριακής, τότε που ’φευγες στρατιώτης μ’ ένα τρένο της γραμμής.

Κάγκελα Παντού
 - ΤΖΙΜΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ (1986)
Στίχοι: Δεκαπέντε χιλιάδες και μία στραβάδια απολύομαι τριαντά τρία χρονάκια θητεία στραβάδια απολύομαι... Βούλγαροι, Βούλγαροι, χανούμισσες βαζέλες όλο το έθνος προσκυνάει σώβρακα και φανέλες

Στίχοι: Κοιτάζω το συμφέρον μου διαβάζω εφημερίδα και στο στρατό υπηρέτησα για τη μαμά πατρίδα

Ο Φαντάρος - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1979)
Στίχοι: Απόψε πήρε άδεια και με την τσέπη άδεια τραβάει για την πόλη. Ρίχνει ένα γεια σου στο φρουρό, σαλτάρει σ’ ένα φορτηγό, κι ο χάρος δε γλιτώνει. Έλα στην παρέα μας, φαντάρε κάτσε κι ένα ποτηράκι πάρε. Ξέχνα στρατώνες και σκοπιές κι από το μπρούσκο της καρδιάς μας πιες

Ο Φαντάρος - ΤΑΚΗΣ ΜΟΥΣΑΦΙΡΗΣ feat. ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (1988)
Στίχοι: Όσο χρειάστηκε να πιεις ένα τσιγάρο και να μου σβήσεις και την κάφτρα στην καρδιά τόσο χρειάστηκε να κάψεις τον φαντάρο που κάνει όνειρα για σένα στη σκοπιά

Οδός Αριστοτέλους - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ & ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1974)
ΣτίχοιΒγάζανε τα δίκοχα οι παλιοί φαντάροι γέμιζ’ η πλατεία από παιδιά κι ήταν ένα πράσινο, πράσινο φεγγάρι να σου μαχαιρώνει την καρδιά

Οι Κυριακές Στην Κατερίνη - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1977)
Στίχοι: Και τα φαντάρια σαν κι εσένα στριφογυρνάνε στο σταθμό κι όπου ανταμώνουνε με τραίνα κάτι τους πνίγει στο λαιμό Τώρα θα κλαις και θα με ψάχνεις κι απέ θα γέρνεις στη σκοπιά σαν τα κλαδιά της πικροδάφνης που την επνίξαν τα γιαπιά

Περιπολία - ΖΙΓΚ ΖΑΓΚ (1988)
Στίχοι

Πίκρανες Το Φαντάρο - ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ (1985)
Στίχοι

Σαμοθράκη - ΜΟΝΤΑΖ (1999)
Στίχοι: Είκοσι ένα μήνες στο στρατό δώδεκα στη Σαμοθράκη

Στων Αγγέλων Τα Μπουζούκια (Β' Μέρος) - ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ (1993)
Στίχοι: Κάποιοι άγνωστοι, τις νύχτες, χρόνια ισοβίτες, ψέλνουνε κάτι τραγούδια αγιασμένα πια, στου παράδεισου την πύλη, σαν τους αλφαμίτες, τα τραγούδια τους και το χάδι τους, τα τραγούδια τους μας λεν' και κλαίν' σιγά

Το Τραίνο - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ feat. ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ (1974)
Στίχοι: Το τρένο φεύγει στις οχτώ μα εσύ μονάχος σου έχεις μείνει σκοπιά φυλάς στην Κατερίνη μεσ’ στην ομίχλη πέντε οχτώ μεσ’ στην ομίχλη πέντε οχτώ μαχαίρι στη καρδιά σου εγίνει σκοπιά φυλάς στην Κατερίνη

Φάλτσο Τραγούδι - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1975)
Στίχοι: Φάλτσο τραγούδι στο πατάρι άδεια ποτήρια από κρασί Είμαστε τέσσερεις φαντάροι κι αναμεσά μας είσαι εσύ

Φωτογραφία - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ feat. ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ (1989)
Στίχοι: Ο Νίκος είχε άδεια απ’ τη μονάδα υπηρετούσε κάπου στην Ορεστιάδα κι ο φωτογράφος μας εφώναζε σε λίγο το πουλί απ’ το φακό μου θα σας στείλει ένα φιλί.

Tango - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ (1984)
Στίχοι: Τώρα τι κάνω πες μου Θα χορέψεις στο ταψί τώρα που ξέρεις τι θα πει ρυθμός μ’ ένα tango π’αρχίζει στο στρατό είναι η ζωή Θα πετάξω τη στολή Θα κάνω ντου και θ’απογειωθώ Στην πίστα της ζωής θα ξεχυθώ Και θα πετάξω




Ναυτικό

Η Θάλασσα Του Πειραιά ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ (1969 / OST Μια Νταντά Και Τέζα Όλοι1971)
Στίχοι: Η θάλασσα του Πειραιά από όλες είναι πιο γλυκιά, απ’ του Τζελέπη την ακτή ως του Καραϊσκάκη τα βράδια βόλτες έκανα σαν ήμουνα ναυτάκι

Ναύτης Βγήκε Στη Στεριά - ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1977)
ΣτίχοιΝαύτης βγήκε στη στεριά για περιπολία μάνα μου, αναστέναξε όλη η παραλία τέλειωσε η περίπολος κι ήρθε το ναυτάκι κι έριχνε στη θάλασσα μαύρο βοτσαλάκι




Αεροπορία

Αεροπλάνα - ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΖΟΥΛΗΣ (1992)
Στίχοι: Πήρα το χαρτί ντύθηκα στα μπλε πέρασα την πύλη σε τόπο μακρινό με τον άνεμο φίλο κι αδερφό Άννα δεν ήμουνα εγώ γι’ αεροπλάνα Ωρες στη σκοπιά τσιγάρο στα κλεφτά σκουπίδια μαγειρεία μα κάτω απ’ την πλαγιά ο δρόμος φωτεινός μου δείχνει την πορεία Άννα δεν ήμουνα εγώ γι’ αεροπλάνα Το παιχνίδι αυτό θέατρο σωστό και γνωστοί οι ρόλοι βγάζω τη στολή και το κράνος μου φεύγω για την πόλη




ΣΤΡΑΤΟΣ

Ερωτικό (Με Μια Πιρόγα) - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ feat. ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1982)
Στίχοι: εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι

Ο Στρατιώτης - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1974)
Στίχοι




ΠΟΛΕΜΟΣ

Βροχή & Σήμερα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ (1973)
Στίχοι: Βροχή και σήμερα, βροχή στη στέγη μας, βροχή στην πόρτα μας, ατέλειωτη βροχή Και εσύ στα σύνορα, σ’ ένα χαράκωμα Και γύρω ο θάνατος, ατέλειωτη βροχή Εγώ στα σύνορα, σε κάποιο γράμμα μου Βαθιά στη χλαίνη σου, γλυκά να σε πονώ Και συ στο σπίτι μας, παντού τα χνάρια σου Παντού τα μάτια σου, πληγές στο δειλινό

Γιέ Μου Γιέ Μου - ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΔΑΡΑΣ feat. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ (1977)
Στίχοι: Γιε μου, είν’ οι άνθρωποι απάνθρωποι καλέ μου οι αρχόντοι είν’ εμπόροι του πολέμου και γελούν όταν το δάκρυ μας κυλά

Η Μπαλάντα Του Κυρ-Μέντιου - ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ (1978)
Στίχοι: Και στον πόλεμο όλα για όλα κουβαλούσα πολυβόλα να σκοτώνονται οι λαοί για τ’ αφέντη το φαΐ για τ’ αφέντη το φαί

Ο Έφεδρος - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ feat. ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1973)
Στίχοι: Τι γύρευες στ’ αλβανικό βουνό, μονάκριβε νησιώτη; Και λαβωμένο κλαίει το δειλινό την ακριβή σου νιότη.

Ο Σταμούλης Ο Λοχίας - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ & ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ & ΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ (1971)
Στίχοι: Βρήκα στην Αμφιλοχία το Σταμούλη το λοχία, παλιό μου συμπολεμιστή με το κεφάλι του σταχτί

Τρίτος Παγκόσμιος - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1974)
Στίχοι


No comments: