Thursday, December 13, 2018

Τούρκικης προέλευσης λέξεις σε τραγούδια



Αγάπη Μου Εσύ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ (2010)
Στίχοι: Ήσουνα ρεμπέτισσα και ροκ Τώρα θέλεις σκύλους γιαλαντζί τουρκομπαρόκ

yalanci = ψεύτικος


Αδελφή & Νοσοκόμα - ΤΑSOS (1992)
Στίχοι: Είχα ένα ατύχημα που έγινε ευτύχημα, ήταν μια περίπτωση που μου άφησε κουσούρι

kusur = μόνιμο ελάττωμα


Αμάν - ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΑΝΤΗΣ (1991)
Στίχοι

aman = έλεος


Αμάν Κουζούμ Αμάν Γιαβρούμ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΚΑΙΤΗ ΓΚΡΕΥ (1960)
Στίχοι

''κουζούμ'' ,Τουρκική : Kuzum = Ψυχή μου.
''γιαβρούμ'' ,Τουρκική : yavrum = Μωρό μου.


Αντιλαλούνε Τα Βουνά - ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ (1973)
Στίχοι: Εμπάφιασ’ απ’ τα ντέρτια μου κι απ’ τα πολλά σεκλέτια μου κουράγιο είχα στη ζωή, μα τώρα που σε χάνω θα είναι προτιμότερο για μένα να πεθάνω

siklet = θλίψη, καημός


Απόψε Κάνεις Μπάμ - ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ feat. ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ & ΤΑΚΗΣ ΜΠΙΝΗΣ (1953)
Στίχοι: Απόψε σε γλεντάω κι ο κόσμος πάει να σκάσει κοντεύει απ’ τη ζήλεια να τους φύγει το καφάσι

kafa = κεφάλι


Αχ! Βρε Παλιομισοφόρια - ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ (OST Λατέρνα, Φτώχεια & Γαρύφαλλο1957)
Στίχοι: Ένα βράδυ στη Καστέλα σε μια όμορφη κοπέλα που `παιρνε τ’ απεριτίφ της ρίχτηκι ένας τσίφτης απ’ την Κοκκινιά... Δεν εγνώριζε όμως ότι τα `χε μ’ ένα Πειραιώτη Πειραιώτη ντερμπεντέρη σίδερο στο χέρι άσσο στη μπουνιά

derbeder = αλήτης, τυχοδιώκτης



siklet = θλίψη, καημός


Ένας Σκύλος Στο Κολωνάκι - ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ (1998)
Στίχοι: Κοιτάει τις γκόμενες που θέλουν να πιαστούνε που καταφτάνουν από χίλιες γειτονιές ντυμένες χρώματα για να παραδοθούνε στρο πρώτο μπράτσο με φλεβίτσες που θα βρούνε στην πρώτη τσέπη, στην πρώτη τσέπη, που θα της λύνονται οι κλωστές

cep = τσέπη


Έξω Ντέρτια Και Καημοί - ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ (1961)
Στίχοι: Έξω ντέρτια και καημοί θέλω απόψε να γλεντήσω Της αγάπης τη φωτιά μέσα στο κρασί να σβήσω Αχ, έλα, έλα, έλα στη γλυκιά αγκαλιά μου να γλυκάνεις την καρδιά μου Ξαναγύρισε κοντά μου, βάι βάι βάι

eglenti = διασκέδαση
vay (επιφώνημα)


Ευλαμπία's - ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ (1984)
Στίχοι: Με πήγες στα κλαρίνα, νταλκάδες και τσαλίμια και ήσουν πρώτη στο χορό


Η Γκαρσόνα - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1976)
Στίχοι: Πουλώ κρασί οκάδες με μεζέ χωρίς ποτέ να δίνω βερεσέ


Η Λίζα Και Η Κορνίζα - ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ (1991)
Στίχοι: το πτυχίο δεν μπαίνει στ’ αρχείο κορίτσι για δύο τσιφλίκι μπαξέ... όλο dear και honey αϊ σιχτίρι γιορντάνι τράβα βρες τον κοντό που 'χει βιοτεχνία μες στη Νέα Ιωνία και αμάξι μπορντό


Η Σκλάβα - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΖΑΚΗΣ feat. ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ (1964)
Στίχοι: Τα πάντα χαλάλι σου χαλάλι τα δάκρυα κι οι πίκρες χαλάλι


Θάνατος - ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ (1982)
ΣτίχοιΧαφιές στο σπίτι η θεία σου κι αστυνόμος η μαμά. Του τρόμου αθώα πρόσωπα που αργοπεθαίνουν στη δική σου αγκαλιά... Τι ζητάς; Ετοιμοθάνατου είσαι γέννα, κουλός με χρυσαφένια πένα. Που το πας; Με το χαβά του θυμικού σου ματζούνι του μυαλού σου πιπιλάς

Μαλαματένια Λόγια - ΓΑΡΓΑΝΟΥΡΑΚΗΣ, ΧΑΛΚΙΑΣ & ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ (1974)
Στίχος: Ζητούσα τα μεγάλα τα κυνήγια κι όπως δεν ήμουν μάγκας και νταής περνούσα τα δικά σου δικαστήρια αφού στον Άδη μέσα θα με βρεις να με δικάσεις πάλι με μαρτύρια και σαν κακούργο να με τιμωρείς


Με Παρέσυρε Το Ρέμμα - ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ feat. ΧΑΡΟΥΛΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ (1968)
Στίχοι: Βαριά σεκλέτια έχω απόψε και η καρδιά μου είναι κλειστή


Μες Στου Βοσπόρου Τα Στενά - ΑΠΌΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΔΑΡΑΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1972)
Στίχοι: Με λίγη αγάπη και κρασί μεθάω κι εγώ μεθάς κι εσύ πιες λίγο από το τάσι μου αδέρφι και καρντάσι μου


Μπριγιόλ - ΣΑΚΗΣ ΜΠΟΥΛΑΣ (1986)
Στίχοι: Και νινανάι, ώπα, γιάβρουμ και αμάν


Ο Κύρης Του Σπιτιού - ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ (1997)
ΣτίχοιΣους σιωπή και σώπαινε εγώ μιλάω τώρα... όταν γυρίζει της ρίχνει μπινελίκι και για κάνα μήνα κόβει το χαρτζιλίκι


Ο Τραμπαρίφας - ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1980)
Στίχος: Βρε Μανώλη Τραμπαρίφα βάλε τη διπλή ταρίφα, φουλαριστός τράβα ντουγρού στη λεωφόρο του Συγγρού. Απόψε το κορίτσι θέλει θάλασσα κι εγώ ποτέ χατίρι δεν του χάλασα... Στα θαλασσινά μπαράκια μπίρες και καλαμαράκια, κιθάρες, ντέφια και βιολιά και ξάπλες στην ακρογιαλιά


Πάμε Όλοι Μαζί Σε Μια Παραλία - ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ feat. ΜΑΡΙΛΕΤΤΑ (2001)
Στίχοι: Φέτα μες στα τάπερ κεφτεδάκια ντολμαδάκια


Παραμυθάκι Μου - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat.  ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ (1971)
Στίχοι: Σου ‘παν πως είμαι μπελαλής άντρας βαρύς και ντερτιλής δε λογαριάζω κι ούτε ρίχνω τεμενά δεν κάνω κράτει πουθενά


Πάρε Πασά Μου - ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΟΥ feat. ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (1986)
Στίχοι


Πούσι - ΜΑΡΙΖΑ ΚΩΧ (1977)
Στίχοι: Έπεσε το πούσι αποβραδίς το καραβοφάναρο χαμένο κι έφτασες χωρίς να σε προσμένω μες στην τιμονιέρα να με δεις

pus = καταχνιά, ομίχλη


Σεράχ - ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ (1951), ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1993)
Στίχοι: Πίσω στα πυκνά τα καφάσια... Τρέμουν την οργή του Πασά


Σήκω Χόρεψε Κουκλί Μου - ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ & ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1961)
Στίχοι: Σήκω χόρεψε κουκλί μου να σε 'δω να σε χαρώ τσιφτετέλι Τούρκικο νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα Όπα νινα νιναναη νιναναη ναη νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναη Ρεφραίν Θα σου τραγουδήσω πάλι στον ασίκικο χαβά κούνα λίγο το κορμί σου νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα Ρεφραίν Μια φορά μονάχα ζούμε μες στον ψεύτικο ντουνιά πρέπει λίγο να χαρούμε νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα


Στην Εποχή Του Πάγκαλου - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ & ΚΑΙΤΗ ΑΜΠΑΒΗ (1968)
Στίχοι: Κι ο μπαϊρακτάρης ο σκληρός δε σήκωνε ζορλίκι έκοβε απ’ τους μάγκες το ένα το μανίκι η μαγκιά τους έφευγε και το νταηλίκι σταυροπόδι στις αυλές τι `ναι αυτά που λες


Τα Καβουράκια - ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ feat. ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ & ΓΙΩΤΑ ΛΥΔΙΑ (1965)
Στίχοι: Κι η μαμά τους η κυρία καβουρίνα πάει τσάρκα με το σπάρο στη Ραφήνα κι όλο κλαίνε τα καβουράκια στου γιαλού τα βοτσαλάκια Πάει ο κάβουρας το βράδυ βρίσκει το τσαρδί ρημάδι ψάχνει για τη φαμελιά του και τραβάει τα μαλλιά του

cardak = παράγκα


Τσάκα-Τσούκα - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ feat. ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (2000)
Στίχοι: Κι από τότε τσάκα τσούκα πήρα όρη και βουνά μια βαλίτσα, μια ντουντούκα να καούν τα βάσανα


Χάλια - ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ (1998)
Στίχοι: Κι αύριο εδώ θα είσαι πάλι αχ μα επιτέλους θα της πεις ότι θες μόνο για εκείνη να είσαι χάλια


Batida De Coco - ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΑΡΛΕΤΑ (1985)
Στίχοι: Batida, batida, batida batida de coco εγώ την καρδιά μου δεν τη δανείζω με τόκο κι όταν πίσω την παίρνω στο κακό της το χάλι λέω πάντα χαλάλι και batida de coco


Do You Like The Greece - ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (1977)
Στίχοι: Είναι μάγκες και χορεύουν τσιφτετέλι και συρτάκι... Σ’ ένα ζαχαροπλαστείο είναι δυο παλικαράκια, ποιος πληρώνει για να ζούνε τα παλιοτεμπελχανάκια


Hello Baby - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1995)
ΣτίχοιΒαϊ, βαϊ, βαϊ, βαϊ μανούδα `μ τι έπαθα ο γιάπης μπα σε καλό `ς


Madame (Padam Padam) - ΠΑΝΟΣ ΜΟΥΖΟΥΡΑΚΗΣ feat. ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΜΠΑΖΗΣ (2013)
Στίχοι: Μαντάμ, μαντάμ, μαντάμ τα γαμπάκια σας είναι ταμάμ


Με αλφαβητική σειρά οι παραπάνω τούρκικης προέλευσης λέξεις:

αμάν, βαϊ, βερεσέ, γιάβρουμ, γιαλαντζί, γλέντι, καρντάσι, καφάσι, κουσούρι, ματζούνι, μπελάς, μπινελίκι, νταής, νταλκάς, ντερμπεντέρης, ντέφι, ντολμάς, ντουγρού, ντουντούκα, πασάς, πούσι, σεκλέτι, σιχτίρ, σους, ταμάμ, τεμπελχανάς, τσαλίμι, τσαρδί, τσέπη, τσιφλίκι, τσιφτετέλι, χάλι, χαλάλι, χαφιές




Τούρκικες λέξεις από την Ελληνική

Ο Λευτέρης - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΒΙΚΗ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1966), ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ (OST Διπλοπενιές, 1966)
Στίχοι: σ’ έχω σταμπάρει στο παλιό μου το τεφτέρι (διφθέρα)


Το Κόκκινο Φουστάνι - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1986)
Στίχοι: Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ (φορεσιά) κι η πόλη διψασμένη για φώτα και σουξέ


Το Πάρτυ - ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗΣ (1982)
Στίχοι: Γιο, χο, χο, γιο, χο, χο σ’ ένα βαθύ μπουντρούμι (Ιππόδρομος)




Τούρκικες λέξεις από την Αραβική 

Αφιλότιμη - ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ feat. ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (1972)
Στίχοι: Ήμουνα ο νοικοκύρης, ήμουνα ο σεβνταλής κι έχω γίνει μουσαφίρης κι έχω γίνει κουρελής.


Δε Με Νοιάζει - ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΟΥ (1991)
Στίχοι: Δε με νοιάζει που ρωτούν για να μάθουνε το παρελθόν σου για χατίρι δικό σου πολεμάω κι αυτοί απορούν


Δόξα Τω Θεώ - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ feat. ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ (1964)
Στίχοι: Παράθυρο για τ’ όνειρο κι αυλή για το σεργιάνι ο ίσκιος σου να μη σε φτάνει και δόξα τω Θεώ

seyran = εκδρομή


Είσαι Θεός - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ (1987)
Στίχοι: Βγήκε ο έρωτας σεργιάνι με το μπλε φουστάνι φανελάκι καλοκαιρινό που γράφει πάνω σ’ αγαπώ


Ένας Νέγρος Θερμαστής Από Το Τζιμπουτί - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ & ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1979)
Στίχοι: Μου `λεγε πώς καπνίζουνε στο Αλγέρι το χασίς


Εφτά Τραγούδια Θα Σου ΠωΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ (OST Στέλλα, 1955), ΜΑΙΡΗ ΛΩ (1955)
Στίχοι: Στου Παραδείσου τα μπουζούκια θα με πας, κι αφού χορέψουμε και πάψει ο σαματάς εφτά τραγούδια θα σου πω, για να διαλέξεις το σκοπό, για να μου πεις, για να σου πω το "Σ’ αγαπώ"


Η Μπαλάντα Του Κυρ-Μέντιου - ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ (1978)
Στίχοι: Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο αν ξυπνήσεις μονομιάς θα `ρθει ανάποδα ο ντουνιάς θα `ρθει ανάποδα ο ντουνιάς


Κακοσάλεσι - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1986)
Στίχοι: Ξένοιασα απ’ τους μπελάδες, του χωριού τα προξενιά... Πέταξα και το ταγάρι, μη μάς πάρουνε χαμπάρ


Λένε Για Μένα - ΠΥΞ ΛΑΞ (1994)
Στίχοι: Λένε για μένα οι όμορφες που ζήσαμε μαζί πως είμαι ένα αδιόρθωτο ρεμάλι τελειωμένο


Ο Κύρης Του Σπιτιού - ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ (1997)
Στίχοι: Hi πατερούλη άργησα λιγάκι γιατί τραβάω ζόρια μ’ ένα φίνο γκομενάκι δε με γουστάρει ο γέρος της που τη γυροφέρνω κι όλο χλειχλεριάζει τηλέφωνο σαν παίρνω όταν γυρίζει της ρίχνει μπινελίκι και για κάνα μήνα κόβει το χαρτζιλίκι


Ο Λευτέρης - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΒΙΚΗ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1966), ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ (OST Διπλοπενιές, 1966)
Στίχοι: σταμάτα πια μην κάνεις το λιοντάρι σταμάτα πια σε πήραμε χαμπάρι


Ο Τραμπαρίφας - ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1980)
Στίχος: Απόψε το κορίτσι θέλει θάλασσα κι εγώ ποτέ χατίρι δεν του χάλασα


Παραμυθάκι Μου - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat.  ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ (1971)
Στίχοι: Σου ‘παν πως είμαι μπελαλής άντρας βαρύς και ντερτιλής δε λογαριάζω κι ούτε ρίχνω τεμενά δεν κάνω κράτει πουθενά


Παραπονεμένα Λόγια - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1979)
Στίχοι: Το σεργιάνι μας στον κόσμο ήταν δέκα μέτρα γης όσο πιάνει ένα σπίτι και ο τοίχος μιας αυλής


Σεράχ - ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ (1951), ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1993)
Στίχοι: Κλαίνε στα χαρέμια οι σκλάβες


Σήκω Χόρεψε Κουκλί Μου - ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ & ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1961)
Στίχοι: Σήκω χόρεψε κουκλί μου να σε 'δω να σε χαρώ τσιφτετέλι Τούρκικο νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα Όπα νινα νιναναη νιναναη ναη νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναη Θα σου τραγουδήσω πάλι στον ασίκικο χαβά κούνα λίγο το κορμί σου νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα Μια φορά μονάχα ζούμε μες στον ψεύτικο ντουνιά πρέπει λίγο να χαρούμε


Στίχοι: μου ρίχνουν κιλίμια χαλιά


Σουξεδιάρικο - ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ & ΜΑΝΩΛΗΣ ΡΑΣΟΥΛΗΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ (1979)
Στίχοι: Το πολύ το πηγαινέλα την ανάβει την κοπέλα, το πολύ το νάνι νάνι κάνει το παιδί χαϊβάνι.


Στο Παλιό Μου Το Χαγιάτι - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ & ΚΑΙΤΗ ΑΜΠΑΒΗ (1969)
Στίχοι: Στο φτωχό μου το χαγιάτι μπαίνουν μόνο δυο νομάτοι τρίτος όταν μπει στη μέση θα γκρεμίσει και θα πέσει


Τέλι Τέλι Τέλι - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1979)
Στίχοι: Τέλι τέλι τέλι, κάλπικε ντουνιά σ’ έμαθα εντέλει δε με ρίχνεις πια


Τζιβαέρι - ΓΛΥΚΕΡΙΑ (1981)
Στίχοι


Φίλα Με - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΡΑΟΥΝΑΚΗΣ (2013)
Στίχοι: Μη μιλάς για τα παλιά Είναι τόσα τα καρφιά κι ο σεβντάς μια φυλακή. Να ξεκλειδώσεις τα κελιά Κι ύστερα σα ζωγραφιά να φουντώσει η γιορτή.


Χάθηκες Αλήτισσα - ΠΥΞ ΛΑΞ (1993)
Στίχοι: Όμως τσάμπα σε ζητώ σε μια πόλη γύφτισσα εσύ έφυγες μακριά και έμεινες αλήτισσα όμως τσάμπα σε ζητώ σε μια πόλη γύφτισσα εσύ έφυγες μακριά και χάθηκες αλήτισσα


Στίχοι: Φωνάζω απ’ το αμπάρι, εεε κανείς δεν παίρνει χαμπάρι


Με αλφαβητική σειρά οι παραπάνω αραβικής προέλευσης τούρκικες λέξεις:

ασίκης, κιλίμι, μουσαφίρης, ντουνιάς, ρεμάλι, σαματάς, σεβντάς, σεργιάνι, τζάμπα, τζιβαέρι,  χαβάς, χαγιάτι, χαϊβάνι, χαμπάρι, χαρτζιλίκι, χασίς, χατίρι




Τούρκικες λέξεις από τα Λατινικά

Πάμε Για Τη Λάρισα - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ feat. ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1992)
Στίχοι: Σε καταγουστάρισα, μου ’ρθ’ ένας νταμπλάς (ταμπλάς < tabula)




Τούρκικες λέξεις από την Περσική 

Αντιλαλούνε Τα Βουνά - ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ (1973)
Στίχοι: Εμπάφιασ’ απ’ τα ντέρτια μου κι απ’ τα πολλά σεκλέτια μου κουράγιο είχα στη ζωή, μα τώρα που σε χάνω θα είναι προτιμότερο για μένα να πεθάνω

dert = καημόςστενοχώρια


Έξω Ντέρτια Και Καημοί - ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ (1961)
Στίχοι: Έξω ντέρτια και καημοί θέλω απόψε να γλεντήσω Της αγάπης τη φωτιά μέσα στο κρασί να σβήσω Αχ, έλα, έλα, έλα στη γλυκιά αγκαλιά μου να γλυκάνεις την καρδιά μου Ξαναγύρισε κοντά μου, βάι βάι βάι

dert = καημός, στενοχώρια


Εξωτικό Χαρμάνι - PENNY & THE SWINGIN' CATS (2015)
Στίχοι: Είμαι από σπάνιο και εξωτικό χαρμάνι και να με ψήνεις να με καις πια δε μου φτάνει


Η Λίζα Και Η Κορνίζα - ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ (1991)
Στίχοι: το πτυχίο δεν μπαίνει στ’ αρχείο κορίτσι για δύο τσιφλίκι μπαξέ


Κεμάλ - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. AΛΙΚΗ ΚΑΓΙΑΛΟΓΛΟΥ (1993)
Στίχοι: Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και ένα καιρό ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό στη Μοσσούλη, τη Βασσόρα, στην παλιά τη χουρμαδιά πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά


Ο Κυρ Παντελής - ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΑΣ (1975)
Στίχοι: Ο γιος σου μοναχά να ’ναι καλά ν’ αφήσεις τ’ όνομα και τον παρά


Ο Λευτέρης - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΒΙΚΗ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1966), ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ (OST Διπλοπενιές, 1966)
Στίχοι: Στην αμμουδιά μου κλέψανε τη βάρκα και δε θα βγω να πάμε απόψε τσάρκα στον ουρανό με γέλασε τ’ αστέρι και δε θα βρω το σπίτι σου Λευτέρη


Μάτια Μου Μάτια Μου - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1976)
Στίχοι: Κάτω στον Πειραιά στα Καμίνια φτώχεια καλή καρδιά μα και γκρίνια μάζεψα μια βραδιά τα σαΐνια


Πάμε Όλοι Μαζί Σε Μια Παραλία - ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ feat. ΜΑΡΙΛΕΤΤΑ (2001)
Στίχοι: Φέτα μες στα τάπερ κεφτεδάκια ντολμαδάκια


Παραμυθάκι Μου - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat.  ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ (1971)
Στίχοι: Σου ‘παν πως είμαι μπελαλής άντρας βαρύς και ντερτιλής δε λογαριάζω κι ούτε ρίχνω τεμενά δεν κάνω κράτει πουθενά


Ροζ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ feat. ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΝΟΥ (1988)
Στίχοι: Ήθελα στην ντουλάπα μου να υπάρχει μια τάξη ήθελα στην ντουλάπα μου να γίνεται χαμός


Σεράχ - ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ (1951), ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1993)
Στίχοι: Κλαίνε στο σεράι οι αγάδες


Σουξεδιάρικο - ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ & ΜΑΝΩΛΗΣ ΡΑΣΟΥΛΗΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ (1979)
Στίχοι: Έβαλες σκιστή τη φούστα και μου ζάλισες τα γούστα, έχει γούστο να με στήσεις και χαρμάνι να μ’ αφήσεις.


Τα Καβουράκια - ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ feat. ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ & ΓΙΩΤΑ ΛΥΔΙΑ (1965)
Στίχοι: Κι η μαμά τους η κυρία καβουρίνα πάει τσάρκα με το σπάρο στη Ραφήνα κι όλο κλαίνε τα καβουράκια στου γιαλού τα βοτσαλάκια Πάει ο κάβουρας το βράδυ βρίσκει το τσαρδί ρημάδι ψάχνει για τη φαμελιά του και τραβάει τα μαλλιά του


Το Βαπόρι Απ'την Περσία - ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ feat. ΛΙΖΕΤΤΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ (1977)
Στίχοι: Τώρα κλαίν’ όλα τ’ αλάνια που θα μείνουνε χαρμάνια


Τέλι Τέλι Τέλι - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1979)
Στίχοι: Φέρτε μου ένα σέρτικο τσιγάρο να φουμάρω, στο χάρο να δώσω ρουφηξιά


Do You Like The Greece - ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (1977)
Στίχοι: Είναι μάγκες και χορεύουν τσιφτετέλι και συρτάκι, δε δουλεύουν τα καημένα κι όμως βγάζουν παραδάκι


Στίχοι: Φωνάζω απ’ το αμπάρι, εεε κανείς δεν παίρνει χαμπάρι

ambar = αποθήκηδεξαμενή


Hello Baby - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1995)
Στίχοι: I love ya, I want ya, I need ya, I am sorry αει η σειρά `ς τώρα, κάτσε κάτ’ χειλάρες μου, έφαγες κρεμμύδ; open the door, close the door, open the door, close the door, βάι μανούδα `μ, τρίζουν οι μιντισέδις


Με αλφαβητική σειρά οι παραπάνω περσικής προέλευσης τούρκικες λέξεις:

αμπάρι, κεμέρι, κεφτές, μεντεσές, μπαξές, ντέρτι, ντερτιλής, ντουλάπα, παράς, σαΐνι, σαράι, σέρτικο, τσάρκα, χαρμάνι


No comments: