Sunday, November 18, 2018

Γράμματα, εικόνες, πίνακες & φωτογραφίες σε ελληνικά τραγούδια


Γράμματα

Στίχοι: Κολλάει ο χρόνος δεν πάει εμπρός και συ δε μου στέλνεις πια γράμμα δεν θες να με ξέρεις λες κι είμαι εχθρός αγάπη, τι δύσκολο πράγμα.

Ανοργασμικιά - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ (1995)
Στίχοι: Κάργια, έσκισα τα γράμματά σου μάζεψα τα πράγματά σου τέρμα, ως εδώ

Αποσπάσματα Από Έρωτες (Part 2) - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ (1980)
Στίχος: ξαφνικά άκουσε να χτυπάει το κουδούνι Βγήκε και ήρθε αντιμέτωπη με τον ταχυδρόμο Της έφερε ένα γράμμα συστημένο, από τα μακρινά Το πήρε με λαχτάρα, υπόγραψε στο κιτάπι του ταχυδρομικού διανομέα, το άνοιξε κι άρχισε να το διαβάζει

Βροχή & Σήμερα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ (1973)
Στίχοι: Εγώ στα σύνορα, σε κάποιο γράμμα μου Βαθιά στη χλαίνη σου, γλυκά να σε πονώ... Βροχή και σήμερα κι ούτε ένα γράμμα σου Κι ούτε ένα μήνυμα στον μαύρο ουρανό

Για Να Σε Εκδικηθώ - ΛΑΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΨΗΛΑ ΡΕΒΕΡ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1988)
Στίχοι: Για να σε εκδικηθώ σου σκίζω τις φωτογραφίες κι εσύ όπως και εγώ κομμάτια στις γωνιές και στις πλατείες τα γράμματά σου καίω μέσα στον πυρετό μου και σβήνω το όνομά σου μαζί με το δικό μου

Γράμμα Από Το Μέτωπο - ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1973)
Στίχοι

Δεν Τελειώσαμε - ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ feat. ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ (2002)
Στίχοι: Κοιτάω παλιές φωτογραφίες Μικρές δικές μας ιστορίες Χαμόγελα που κλείστηκαν σ’ ένα χαρτί Διαβάζω κάρτες, γράμματά σου Και στο ψυγείο σημειώματά σου Κι απ’ ό,τι σε θυμίζει παίρνω ζωή

Είχε Και Κείνος Μιαν Αγάπη - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ (1968)
Στίχοι: Πυκνή ομίχλη στο λιμάνι κι ο Παναγιώτης απ’ τη Μάνη λειώνει στο κλάμα Σφυρίζουν στα βαθειά καράβια σιωπή και νέκρα στα μουράγια κι ούτε ένα γράμμα

Ένα Γράμμα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ (1981)
Στίχοι

Ένας Τούρκος Στο Παρίσι - ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ (1996)
ΣτίχοιΜου γράφεις πως σου έλειψα πολύ μου στέλνεις χάρτινο φιλί το χρόνο σου μετράς για το πτυχίο το γράμμα μου σου φάνηκε αστείο

Έτσι Ξαφνικά - ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΑΚΙΝΤΖΗΣ (1990)
Στίχοι: Πάνω που είχα πει, πως θα σε ξεχάσω. Πάνω που ήμουν έτοιμος, να σε ξεγράψω. Ήρθες για να πάρεις, κάτι πράγματα σου. Και μου ζήτησες να σκίσω, όλα τα γράμματα σου

Λατέρνα - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ (1992)
Στίχοι: Λούνα Παρκ ο δρόμος και ο ταχυδρόμος φέρνει κόκκινα φιλιά στα πρώτα γράμματα μου

Να Μ'αγαπάς - ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ (1979)
Στίχοι: Αν και τελειώνει αυτό το γράμμα η ανάγκη μου δε σταματά σαν το πουλί πάνω στο σύρμα σαν τον αλήτη που γυρνά

Όλα Σε Θυμίζουν - ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1979)
Στίχοι: Όλα σε θυμίζουν, κι οι πιο καλοί μας φίλοι. Άλλος στην ταβέρνα, άλλος σινεμά. Μόνη μου διαβάζω το γράμμα που ’χες στείλει πριν να φιληθούμε πρώτη μας φορά

'Οταν Θα Λάβεις Αυτό Το Γράμμα - ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΑΝΑΡΙΔΗΣ (1956)
Στίχοι

Στα Χρόνια Της Υπομονής - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ & ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1975)
Στίχοι: Τα γράμματα μου γύρισες χωρίς να τα διαβάσεις μα πες μου γιατί βιάστηκες να με καταδικάσεις

Τα Γαλάζια Σου Γράμματα - ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ (1976)
Στίχοι

Το Γράμμα - ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ (1981)
Στίχοι

Το Γράμμα & Η Φωτογραφία - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ feat. ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1971)
Στίχοι

Τώρα Πια - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ (1976)
Στίχοι: τώρα πια είσαι ανάμνηση παλιά, κίτρινο γράμμα στο συρτάρι

Υπάρχουν Κάτι Γράμματα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (1981)
Στίχοι

Στίχοι: Μου ‘στειλες πακέτο τις φωτογραφίες Δεν πειράζει ξέρεις τις χρειάζομαι Είμαστε εμείς σ’ αυτές τις ιστορίες Τις θέλω, τις κρατώ και τις ασπάζομαι Μου ‘στειλες πακέτο και τα γράμματα μου Δεν πειράζει ξέρεις τα κρατώ κι αυτά Γράφτηκαν για σένα μέσα απ’ την καρδιά μου Η αλήθεια μέσα στα παράλογα




Εικόνες

Δε Λες Κουβέντα - ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ feat. ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ (1981)
Στίχοι: Ξέρω τ’ όνομά σου την εικόνα σου και πάλι από την αρχή

Η Στιγμή - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ feat. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1986)
Στίχοι: κι η εικόνα σου που φαίνεται στον τοίχο μόνη έξοδος κινδύνου τώρα μοιάζει

Μια Παληά Ιστορία - ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ feat. ΒΙΚΗ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1962)
Στίχοι: Η δική σου εικόνα έχει πλέον χαθεί την σκεπάζουν αράχνες και την κρύβει η ντροπή. Προκειμένου να είσαι της ζωής μου σκιά κοίτα βρες κάποιον άλλον πριν γεράσει η καρδιά

Μόνο Στα Όνειρα - ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ (2000)
Στίχοι: Αυτό που με θλίβει φυλάω κρυμμένο σ’ ένα συρτάρι κλειστό τραγούδια εικόνες κι όσα μαζί σου θα `θελα να μοιραστώ




Πίνακες

Δε Θέλω Να Ξέρεις - ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1992)
Στίχοι: Σαν παλιά ζωγραφιά λίγο λίγο μου φεύγει το χρώμα

Δέκα Παλληκάρια - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1970)
Στίχοι: Έβαλα ένα βόλι στο καριόφιλο κι έριξα τη νύχτα να φωτίσει κι είπα να φωνάξουν το Θεόφιλο τον καημό μας για να ζωγραφίσει

Να Μ'αγαπάς - ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ (1979)
Στίχοι: στον τοίχο κάποια Μόνα Λίζα




Φωτογραφίες

Ας Κρατήσουν Οι Χοροί - ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ (1983)
Στίχοι: Να κι ο Mπάμπης που έχει πιει κι η Λυδία ντρέπεται που όλο εκείνη βλέπετε βρε κι ο Αχιλλέας με τη Zωή μπρος στην Πολαρόιντ κοιτούν γελαστοί

Στίχοι: Και μετά τι μένει όλα γύρω είναι γκρίζα και μεσ’την κορνίζα η φωτογραφία σου Πρέπει να τη βγάλω πάει τώρα ένας μήνας και με τυραννάει όλο η απουσία σου

Για Να Σε Εκδικηθώ - ΛΑΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΨΗΛΑ ΡΕΒΕΡ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1988)
Στίχοι: Για να σε εκδικηθώ σου σκίζω τις φωτογραφίες κι εσύ όπως και εγώ κομμάτια στις γωνιές και στις πλατείες τα γράμματά σου καίω μέσα στον πυρετό μου και σβήνω το όνομά σου μαζί με το δικό μου

Δεν Τελειώσαμε - ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ feat. ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ (2002)
Στίχοι: Κοιτάω παλιές φωτογραφίες Μικρές δικές μας ιστορίες Χαμόγελα που κλείστηκαν σ’ ένα χαρτί Διαβάζω κάρτες, γράμματά σου Και στο ψυγείο σημειώματά σου Κι απ’ ό,τι σε θυμίζει παίρνω ζωή

Ελένη - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ feat. ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1996)
Στίχοι: Το χλωμό το προσωπάκι σου στις φωτογραφίες μας κοιτώ, πόσο κουράστηκες, να φύγεις βιάστηκες

Ένας Τούρκος Στο Παρίσι - ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ (1996)
Στίχοι: Μου γράφεις δε θα `ρθεις για διακοπές χρωστάς μαθήματα μου λες φωτογραφίες στέλνεις απ’ το Λούβρο και άλλες με τον γάτο σου τον Τούρκο

Εννέα Όγδοα - ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΤΕΡΖΗΣ (1995)
Στίχοι: Συννεφιασμένη Κυριακή, σχεδόν πενήντα χρόνια, εγώ εδώ κι η Ελλάδα εκεί, να πέφτει από μπαλκόνια. Φωτογραφία μιας ζωής, στη μέση στο σαλόνι, σαν τους φυγάδες που κανείς ποτέ τους δε γλιτώνει

Ζηλεύει Η Νύχτα - ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ (1993)
Στίχοι: έξω απ’ το χρόνο γύρω σου ακίνητα τοπία χορεύεις μόνη μέσα σε μια φωτογραφία

Η Εικόνα Του Χειμώνα - ΠΥΞ ΛΑΞ (1993)
Στίχοι: Γύρω σου κάποιες κίτρινες παλιές φωτογραφίες την εποχή που ήσουνα παιδί

Η Μπόσα Νόβα Του Ησαϊα - ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ (1995)
Στίχοι: Τα είδη προικός τα επιπλάδικα θα διαφημίζονται άδικα τα photo albums θα μένουν λευκά ρύζι θα τρώμε μόνο λαπά

Λατέρνα - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ (1992)
Στίχοι: Το καλοκαιράκι σαν το αλητάκι μπήκε πάλι στα κλεφτά και τρέχει με μανία. Τ’ όνειρο φλερτάρει το τρελό φεγγάρι και η νύχτα στάζει μάλαμα. Μόνο μ’ ένα βλέμμα σβήνεις κάθε ψέμα κι όλα μοιάζουν μαγικά σαν μια φωτογραφία. Ταιριαστά ζευγάρια ζήλειες και φεγγάρια βόλτες, έρωτες και μάλωμα

Μεγάλες Κουβέντες - ΤΑSOS (1992)
Στίχοι: θα σου σκίσω τις φωτογραφίες

Μεθυσμένη Πολιτεία - ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (OST Μεθυσμένη Πολιτεία, 1980)
Στίχοι: Μεθυσμένη πολιτεία κάποιας άλλης εποχής, σε γυρεύω στο τραγούδι της βροχής μια παλιά φωτογραφία στο συρτάρι το κλειστό μεθυσμένη πολιτεία σ’ αγαπώ

Μια Παλιά Φωτογραφία - ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ (1989), ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1996)
Στίχοι

Ο Σταμούλης Ο Λοχίας - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ & ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ & ΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ (1971)
Στίχοι: Πώς αλλάξαμε λοχία, κοίτα τη φωτογραφία. Ο πιο ανίκητος εχθρός είναι, λοχία, ο καιρός

Ο Φωτογράφος - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΓΔΑΝΟΣ (1982)
Στίχοι

Ο Φωτογράφος - ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ feat. ΘΕΜΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ (1976)
Στίχοι

Οικογενειακή Υπόθεση - ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΡΔΗΣ feat. ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΔΗΣ (1997)
Στίχοι: Κι εκείνη που αγαπήσαμε τη συναντάω εδώ, σε μια φωτογραφία μας με αγκαλιά εσένα

Ολόκληρο Το Φεγγάρι - ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΑΚΙΝΤΖΗΣ (1992)
Στίχοι: σ’ άρεσε μαζί μου ώρες να περνάς τις φωτογραφίες μου παντού να κρεμάς

Ροζ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ feat. ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΝΟΥ (1988)
Στίχοι: παλιές φωτογραφίες μου θα `θελα να `χες κάψει

Σε Πόσα Ταμπλώ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ feat. ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1986)
Στίχοι: Δεν μπορώ να το πιστέψω ούτε κι ίδια κι όμως οι φωτογραφίες μου λένε αλήθεια η μια σε δείχνει με μια ξανθή η άλλες δυο με μια μελαχρινή

Σε Ψάχνω - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ (1980)
Στίχοι: Σε ψάχνω στις παλιές φωτογραφίες τις χλωμές όπου δεν μπορώ να σε βρω σε ρυθμούς και κραυγές

Σιωπή - ΞΥΛΙΝΑ ΣΠΑΘΙΑ (1993)
Στίχοι: Παλιά φωτογραφία στην άδεια παραλία σιωπή

Στο Αίμα Μου Αλλάζει Ο Καιρός (Interlude) - ΠΥΞ ΛΑΞ feat. ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΤΣΑΤΣΟΥ (2001)
Στίχοι: Ο Αύγουστος σε μία φωτογραφία μακρινός, βαθύς γλυκός μοιάζεις να μην είσαι εσύ μοιάζω να να μην είμαι εγώ

Το Γράμμα & Η Φωτογραφία - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ feat. ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1971)
Στίχοι

Το Νου Σου Κύριε Οδηγέ (La Solitudine) - ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΛΙΡΗΣ (1994)
Στίχοι: Επάνω στο ταμπλό σου γράφουν τα παιδιά μπαμπά, μην τρέχεις κι η μαμά χαμογελάει σε μια φωτογραφία όλους σας φιλάει στην άκρη του καθρέφτη η Παναγιά

Στίχοι: Μέρα νύχτα ασωτίες στα μπαράκια στις πλατείες τώρα πια φωτογραφίες έχω συντροφιά Όλα μοιάζουν περασμένα κι όμως τόσο αγαπημένα ό, τι μου θυμίζει εσένα σαν μια ζωγραφιά

Φάλτσο Τραγούδι - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1975)
Στίχοι: Κάποτε σ’ έλεγαν Σοφία Κι ήταν το βλέμμα σου δειλό Στείλε μου μια φωτογραφία να σε σκαλίσω στο πηλό

Φθινόπωρο - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1992)
Στίχοι: Αύγουστος μήνας θα λέει η φωτογραφία μα ο Δεκέμβρης θα `ναι στην ψυχή και μένα που με λένε απλώς Μαρία θα φτιάχνω μια ιστορία από την αρχή

Φως - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ feat. ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1990)
Στίχοι: Ήταν η αγάπη δυστυχώς ένας δείπνος μυστικός ένα φιλμ που πήρε φως Κι όλα σβηστήκαν όλα κάηκαν όλα γίνανε καπνός Όλα τέλειωσαν όλα χάθηκαν της αγάπης μας το φιλμ έχει πάρει φως Φως, μας έχει πια τυφλώσει Φως, όλα έχουν τελειώσει Φως, οι φωτογραφίες μιας ζωής έχουνε πάρει όλες φως

Φωτοβολίδα - ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ (1993)
Στίχοι: Μια φωτογραφία κομματάκια δυο έχω να σε δω χρόνια αστεία αστεία Πιάνω την κολλάω σε ξανακοιτώ πιο όμορφη θαρρώ δείχνεις μου όσο πάω

Φωτογραφία - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ (1980)
Στίχοι

Στίχοι: Μια ευτυχισμένη Κυριακή του ‘33 κάναμε το αίσθημα σεμνή φωτογραφία

Χαμένος Νικητής (Το Πακέτο) - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (1995)
Στίχοι: Μου ‘στειλες πακέτο τις φωτογραφίες Δεν πειράζει ξέρεις τις χρειάζομαι Είμαστε εμείς σ’ αυτές τις ιστορίες Τις θέλω, τις κρατώ και τις ασπάζομαι Μου ‘στειλες πακέτο και τα γράμματα μου Δεν πειράζει ξέρεις τα κρατώ κι αυτά Γράφτηκαν για σένα μέσα απ’ την καρδιά μου Η αλήθεια μέσα στα παράλογα


No comments: