Sunday, February 17, 2019

Τραγούδια για γυναίκες που... τα θέλει ο κώλος τους


Για Σένανε Μπορώ - ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1981)
Στίχοι: Για σένανε μπορώ να βγω να ζητιανέψω, κάθε ντροπή ν’ αντέξω για σένανε μπορώ Για σένανε μπορώ να βγω γυμνή στους δρόμους, αντίθετα στους νόμους και κάθε ιερό Για σένανε μπορώ τις φλέβες μου να σκίσω, το αίμα μου ν’ αφήσω να τρέξει σαν νερό Για σένανε μπορώ πατρίδα να προδώσω, Χριστέ ντρέπομαι τόσο και όμως το μπορώ Για σένανε μπορώ φονιά να προσκυνήσω, λεπρό να τον φιλήσω, για σένανε μπορώ Για σένανε μπορώ στον Άδη να κατέβω και σέρνοντας ν’ ανέβω το πιο ψηλό βουνό Για σένανε μπορώ στ’ απόσπασμα να πάω και να χαμογελάω σαν να `τανε γιορτή, ν’ αφήσω σαν νερό το αίμα μου να τρέξει, χωρίς να πω μια λέξη, ούτε όχι, ούτε γιατί Για σένανε μπορώ τις φλέβες μου να σκίσω, το αίμα μου ν’ αφήσω να τρέξει σαν νερό Για σένανε μπορώ πατρίδα να προδώσω, Χριστέ ντρέπομαι τόσο και όμως το μπορώ

Εγώ Είμαι Ένα Παληόπαιδο - ΠΑΝΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ (1961)
Στίχοι: Τι κάθεσαι μαζί μου και δε με παρατάς αφού πονάς κοντά μου κι όλο καρδιοχτυπάς Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω Απ’ τα αισθήματά σου να μην παρασυρθείς κοντά μου να το ξέρεις πως θα καταστραφείς Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω Μη θέλεις να με φτιάξεις γιατί είναι πια αργά κάποια βαριά κατάρα όλο με κυνηγά Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω

Εγώ Χτυπώ Την Πόρτα Σου - ΡΟΥΛΑ ΚΑΛΑΚΗ feat. ΤΑΚΗΣ ΚΑΡΑΟΛΗΣ (1965)
Στίχοι: "Μπαμπά, μπαμπάκα!". "Ορίστε παιδί μου". "Κάποιος χτυπάει την πόρτα". "Ποιος, ποιος είναι...;" "Εγώ χτυπώ την πόρτα σου, η αγάπη σου η χαμένη. κατάλαβα τι άξιζες κι ήρθα μετανιωμένη". "Τώρα που ξαναγύρισες εγώ έχω παντρευτεί έχασα τη γυναίκα μου και μ’ άφησε παιδί". "Λυπάμαι για τον πόνο σου και για τη συμφορά σου, μα εγώ θα δώσω τη χαρά στη θλιβερή καρδιά σου". "Έχω παιδί και δεν μπορώ, όχι πως δε σε θέλω, για μένα είναι αίμα μου αλλά για σένα ξένο". "Σαν μάνα και καλύτερα θα μείνω στο παιδί σου και το δικό σου τον καημό θα μοιραστώ μαζί σου".

Είναι Ο Άνθρωπος Που Αγαπώ - ΠΟΛΥ ΠΑΝΟΥ feat. ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ (1964), ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (1965)
ΣτίχοιΣ' έναν αλήτη έχω δώσει την καρδιά μου που με παιδεύει και με κάνει και πονώ μα όταν πέφτω στη ζεστή την αγκαλιά του ό, τι κι αν κάνει το ξεχνώ και δε με νοιάζει ό,τι κι αν πούνε όσο κι αν τον κατηγορούνε ό, τι κι αν κάνει, ό,τι κι αν κάνει τον συγχωρώ είν ο αλήτης μου είναι ο άνθρωπος που αγαπώ ειν ο αλήτης μου είναι ο άνθρωπος που αγαπώ όλοι μου λένε τι του βρίσκω και τον θέλω όλοι μου λένε πως θα πέσω στο γκρεμό όμως δεν ξέρουνε πως νιώθω εγώ κοντά του χωρίς αυτόν στιγμή δε ζω και δε με νοιάζει ό,τι κι αν πούνε όσο κι αν τον κατηγορούνε ό, τι κι αν κάνει, ό,τι κι αν κάνει τον συγχωρώ είν ο αλήτης μου είναι ο άνθρωπος που αγαπώ ειν’ ο αλήτης μου είναι ο άνθρωπος που αγαπώ.

Εσύ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ feat. ΜΑΙΡΗ ΛΙΝΤΑ (1964)
Στίχοι: Εσύ που τρελά μ’ αγαπούσες Εσύ για θυμήσου καλά Με λάτρευες και πέθαινες Σαν με γλυκοφιλούσες Και όμως όλα σβήσανε Μέσα σε μια βραδιά Στριφογυρίζω μες στο κρεβάτι Δεν κλείνω μάτι και ξαγρυπνώ Και τυραννιέμαι και αναρωτιέμαι Γιατί γιατί γιατί ακόμα σ’ αγαπώ

Η Σκλάβα - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΖΑΚΗΣ feat. ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ (1964)
Στίχοι: Παιδί μου παράξενο παιδί μου περίεργο παιδί μου ωραίο Τυχαία σε γνώρισα τυχαία σ’ αγάπησα γιατί ήταν μοιραίο Παιδί μου αλλιώτικο παιδί μου απίθανο καρδιά μου μεγάλη Τα πάντα χαλάλι σου χαλάλι τα δάκρυα κι οι πίκρες χαλάλι Δεν ξέρω που πάω δεν ξέρω τι κάνω και τι θα απογίνω Η σκλάβα σου ήμουν η σκλάβα σου είμαι και σκλάβα θα μείνω

Θέλω Τα Ώπα Μου - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΑΝΝΑ ΦΟΝΣΟΥ (OST Όλοι Οι Άντρες Είναι Ίδιοι, 1966), ΔΟΥΚΙΣΣΑ (1967)
Στίχοι: Θέλω τα ώπα μου θέλω τις τρέλες μου θέλω τις τσάρκες μου με γιώτα χι Θέλω τις μάσες μου θέλω τις φούμες μου θέλω τις ξάπλες μου στην εξοχή Θέλω τ’ αλλιώτικα θέλω τ’ απίθανα και τα παράξενα που ’χει η ζωή Θέλω τα γλέντια μου και τα ξενύχτια μου θέλω τα όργανα ως το πρωί Θέλω τα αστεία μου τα καλαμπούρια μου την σαχλαμάρα μου να τηνε πω Θέλω τα χάδια μου και την σφαλιάρα μου από τον άνθρωπο που αγαπώ Θέλω τα πείσματα θέλω τις ζήλιες μου και τις κορδέλες μου τις πονηρές Θέλω τα όμορφα θέλω τα ήσυχα θέλω τις τρέλες μου τις ζωηρές

Λίγα Ψίχουλα Αγάπης Σου Γυρεύω - ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ (1971)
Στίχοι: Δε θέλω πλούτη να μου δώσεις και παλάτια δε θέλω λούσα όπως άλλες που γυρνάς λυπήσου μόνο της καρδιάς μου τα κομμάτια και πες μου λίγο τη φτωχή πως μ’ αγαπάς Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω Αυτά τα λίγα ψίχουλα κι αν θα μου τάξεις σου τα πληρώνω με οποιαδήποτε τιμή και θα τα πάρω κι αν ακόμα τα πετάξεις όπως πετάνε σ’ ένα σκύλο το ψωμί Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω

Μια Γυναίκα Μόνο Ξέρει Να Σου Πει - ΕΚΕΙΝΟΣ & ΕΚΕΙΝΟΣ feat. ΚΑΙΤΗ ΓΚΡΕΥ (1993)
ΣτίχοιΡωτάς γιατί να αγαπάς κάποιον που σε πληγώνει και το ρολόι επίμονα κοιτάει σαν νυχτώνει. Να `σαι αγάπη δεύτερη στο νήμα της καρδιάς του να νιώθεις απαραίτητη μόνο στα όνειρά του. Μια γυναίκα μόνο ξέρει να σου πει μια γυναίκα που αγάπησε πολύ κι έκανε δώρο τη ζωή της σ’ αυτόν που διάλεξε η ψυχή της. Ρωτάς γιατί ν’ αναζητάς τον ήχο της φωνής του και θέλεις να μοιράζεσαι μισές στιγμές μαζί του. Ν’ αφήνεις με τα χάδια του το ψέμα να σ’ αγγίζει τα χείλη να φιλάς που πριν μιαν άλλη έχουν φιλήσει. Μια γυναίκα μόνο ξέρει...

Ο Άνθρωπός Μου - ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ (1956), ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (1980)
ΣτίχοιΧρόνια και χρόνια με τυραννάει κι ούτε μια στάλα δεν με πονάει γιατί; Και ζω κοντά του μες τη μιζέρια χειμώνες τώρα και καλοκαίρια γιατί; Και με βαριέται και μ’άλλες πάει και μου τα παίρνει και με χτυπάει γιατί; Μα τον λατρεύω κι είναι το φως μου γιατί είναι βλέπεις ο άνθρωπός μου Δεν είναι γόης δεν είναι ωραίος και κολυμπάει μέσα στο χρέος γιατί; κι ένα κοστούμι μονάχα έχει που το φοράει χιονίζει βρέχει γιατί; κι όλο τα πίνει κι όλο τα σπάει κι όλο σε μένα μετά ξεσπάει γιατί; Δε μου μιλάει για το φεγγάρι κι ένα λουλούδι δε μου `χει πάρει γιατί; Μονάχα πίκρες μού `χει χαρίσει ποτέ δε μού `χει γλυκομιλήσει γιατί; Ποτέ δε μού `χει χαμογελάσει κι ο έρωτάς του μ’έχει γεράσει γιατί;

Σ'έχω Κάνει Θεό - ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΝΙΣΗ (1999)
Στίχοι: Δεν μπορώ να καταλάβω σε τι σφάλμα έχω πέσει και δεν βρίσκει η καρδιά σου τρόπο να με συγχωρέσει Δεν μπορώ να εξηγήσω τι κακό σου έχω κάνει και για να γυρίσεις πίσω, η αγάπη μου δε φτάνει Σ’ έχω κάνει θεό μια φορά να σε δω να σου πω σ’ αγαπώ γύρνα πίσω Σ’ έχω κάνει θεό μια φορά να σε δω μα με διώχνεις πριν καν σου μιλήσω Μια φορά να σε δω να σου πω σ’ αγαπώ Σ’ έχω κάνει θεό Δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν έκανα για σένα και τα βλέπεις πια κοντά μου όλα ίδια ξένα όλα ξένα Δεν μπορώ να εξηγήσω τι κακό σου έχω κάνει και για να γυρίσεις πίσω, η αγάπη μου δε φτάνει Σ’ έχω κάνει θεό μια φορά να σε δω να σου πω σ’ αγαπώ γύρνα πίσω

Σε Κάνω Θεό Μου - ΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ (1972)
Στίχοι: Καινούργια θρησκεία καινούργια λατρεία καινούργιο πιστεύω αλλάζω για σένα Αλλάζω τα πάντα αλλάζω τη μοίρα αλλάζω σκοπό μου σε κάνω Θεό μου Υπόσχεση δίνω για πίστη αιώνια κορμί και ψυχή μου σου κάνω θυσία Αλλάζω τα πάντα αλλάζω τη μοίρα αλλάζω σκοπό μου σε κάνω Θεό μου


No comments: