Friday, February 22, 2019

Ο Θάνατος σε ελληνικά τραγούδια


Ακόμα Μία - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ feat. ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1992)
Στίχοι: το ξέρεις η σχέση αυτή πως με σκοτώνει Μα δίχως αυτό το θάνατο δεν ζω. Ακόμα μία φορά σκότωσε με

'Αμα Δεις Τα Παιδιά (Πες Ένα Γεια) - ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΔΗΣ (1998)
Στίχοι: Είναι άγριος καιρός κι είμαι μικρός έχω ζήσει πολλά κι η ζωή μου κυλά με το θάνατο που μου πουλά

Αν Μου Τηλεφωνούσες - ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ (2003)
Στίχοι: Αν μου τηλεφωνούσες θάνατος η φωνή σου Που δεν ξεχνάω ποτέ Έτσι που με φιλούσες λες και ήμουν ζωή σου σαν να `πες σ’ όλα ναι

Αν Πεθάνει Μια Αγάπη - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1982)
Στίχοι

Αν Χαθείς Τι Θα Κάνω - ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΡΑΣ (1993)
Στίχοι: Με ρωτάς αν χαθείς τι θα κάνω θα πεθάνω, θα πεθάνω

Βροχή & Σήμερα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ (1973)
Στίχοι: Βροχή και σήμερα, βροχή στη στέγη μας, βροχή στην πόρτα μας, ατέλειωτη βροχή Και εσύ στα σύνορα, σ’ ένα χαράκωμα Και γύρω ο θάνατος, ατέλειωτη βροχή Εγώ στα σύνορα, σε κάποιο γράμμα μου Βαθιά στη χλαίνη σου, γλυκά να σε πονώ Και συ στο σπίτι μας, παντού τα χνάρια σου Παντού τα μάτια σου, πληγές στο δειλινό

Στίχοι: Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα, άλλα μου δείξανε και άλλα εγώ αντίκρισα Θεέ μου κι ας ήξερα ποια μέρα θα πεθάνω και του θανάτου μου γενέθλια να κάνω 

Δεν Έχω Παλάτια Και Λεφτά - ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ & ΡΙΑ ΝΟΡΜΑ (1963)
Στίχοι: θέλεις να πεθάνω;

Δεν Το Παίζω Τρελός - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΛΑΖΟΣ (1988)
Στίχοι: Είμαι τρελός και για σένα πεθαίνω αν δε σε δω μια στιγμή αρρωσταίνω

Δεν Υπάρχουν Άγγελοι - ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΥΚΑ (1992)
Στίχοι: Δεν υπάρχουν άγγελοι, σου λέω. Νόμιζα πως είχα αγκαλιά τον τελευταίο. Πόσο λάθος έκανα που για σένα πέθαινα, τώρα που με πούλησες το ξέρω

Είδα Τα Μάτια Σου Κλαμμένα - ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ feat. ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ & ΒΟΥΛΑ ΓΕΩΡΓΟΥΤΗ (1967)
Στίχοι: Αν είμ’ εγώ η αφορμή που υποφέρεις, σ’ το λέω να το ξέρεις, χίλια κομμάτια την καρδιά μου θα κάνω, θα σβήσω, θα πεθάνω

Ελένη - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1986)
Στίχοι: Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει

Ελλάδα (Λένγκω, Λένγκω) - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1975)
Στίχοι: Κι ο μπάρμπας τότε σοβαρεύτηκε λιγάκι τη κούτρα ξύνει και παράγγειλε καφέ η μητέρα είπε ήταν ένα κοριτσάκι που ορφανό μάζευε άνθη σε μπαξέ τ’άνθη στόλιζαν το αγέρωχο κεφάλι μα όταν κοιμόταν πάλι πέφτανε στη γη κι από τα λούλουδα που ο Χάρος είχε βάλει εμένα κράτησε να βλέπω τη ζωή

Εμένα Δεν Μ'αγάπησε Κανείς - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1980)
Στίχοι: Εμένα δε μ’ αγάπησε κανείς δεν ένιωσα ποτέ ένα χάδι πού είσαι μάνα να με δεις δεν είναι δίπλα μου κανείς το τελευταίο βράδυ Άνθρωπο δεν έχω να με κλάψει ούτε ένα κεράκι να μ’ ανάψει Μόνος ήμουν μόνος είμαι Χάρε μου την ψυχή μου πάρε μου

Ένα Αμάξι Με Δυο Άλογα - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ (1975)
Στίχοι: Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω τον ντουνιά με τα στραβά και τα παράλογα καβαλάρης μια φορά να σεργιανίσω

Εν Βελγίω - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1977)
Στίχοι: Είχε μια φαμίλια πέντε ανθρώπους, κι ήταν τα χέρια του αδειανά. Κίνησε μια νύχτα γι’ άλλους τόπους, γι’ άλλο ριζικό έκανε πανιά. Μαύρο μεροκάματο του τρόμου, δάκρυα απ’ το βράδυ ως την αυγή. Το σταυρό εσήκωνε στους ώμους κι έστελνε στο σπίτι επιταγή. Μα τον φέραν πίσω μ’ ένα πλοίο, μόνη του παρέα ένα χαρτί που `γραφε: "Απέθανε εν Βελγίω Ετών 27 Φορτωτική"

Έρωτα Μου Αγιάτρευτε - ΤΑΚΗΣ ΣΟΥΚΑΣ feat. ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΛΛΙΑΣ (1980)
Στίχοι: Έρωτά μου παράξενε μακριά σου δεν κάνω αν σε χάσω καλύτερα προτιμώ να πεθάνω

Στίχοι: Καημός αλήθεια να περνώ του έρωτα πάλι το στενό ώσπου να πέσει η σκοτεινιά μια μέρα του θανάτου.

Εσύ Είσαι Η Αιτία - ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ feat. ΜΑΙΡΗ ΛΙΝΤΑ (1960)
Στίχοι: Γιατί με κάνεις να πονώ να υποφέρω τόσο Πρόσεξε γιατί μπορεί να σε σκοτώσω

Στίχοι: Τα λόγια σου μαχαίρι στην καρδιά χωρίς εσένα είπα θα πεθάνω από τον αδη γύρισα μη φεύγεις σού ψιθύρισα μείνε λίγο παραπάνω

Ζήτα Μου Ότι Θες - ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ (1988), ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1991)
Στίχοι: Aπόψε η νύχτα μ’ έβαλε να σε παιδέψω πριν τον τρελό χορό της σου χορέψω κι όσο τα κόκκινα τα πέπλα μου θα υφαίνεις μες στον καθρέφτη θα σε βλέπω να πεθαίνεις

Η Ζωή Μου Όλη - ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ feat. ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ (1974)
Στίχοι: Η ζωή μου όλη είναι ένα τσιγάρο που δεν το γουστάρω κι όμως το φουμάρω κι όταν γίνει η γόπα κέρασμα στο Χάρο όταν έρθει η ώρα και τόνε τρακάρω

Η Μικρή Ραλλού - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1971)
Στίχος: κι ο Χάροντας σαν φίδι τραβάει την κοπελιά

Η Νήσος Των Αζορών - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ feat. ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ & ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ (1961 / OST Έκλεψα Τη Γυναίκα Μου1964)
Στίχοι: Αλλά φθάσαντος χειμώνος και μη φθάνοντος βαπόρι απεβίωσεν ο νέος και απέθανεν η κόρη

Η Στιγμή - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ feat. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1986)
Στίχοι: δεν είναι ο θάνατος που με τυραννάει, είναι η στιγμή που περνά και χάνεται

Θα Σ'αγαπώ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ (1979)
Στίχοι: Πέρα από κει που φτάνει η αντοχή Θα σ’ αγαπώ και πάλι πιο πολύ Μέχρι το θάνατο και πιο μακριά Μέχρι να πεις πεθαίνω τώρα πια Θα σ’ αγαπώ

Θάλασσες - ΜΑΡΙΟΣ ΤΟΚΑΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1992)
Στίχοι: Ένα ποτήρι θάνατο θα πιω, απόψε να μεθύσω

Ιδανικός & Ανάξιος Εραστής - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΆΛΗΣ (1975)
Στίχοι: Κι εγώ που τόσο επόθησα μια μέρα να ταφώ σε κάποια θάλασσα βαθειά στις μακρινές Ινδίες, θα `χω ένα θάνατο κοινό και θλιβερό πολύ και μια κηδεία σαν των πολλών ανθρώπων τις κηδείες

Κι Εγω Σαν Πόλη - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1979)
Στίχοι: Κι εγώ σαν πόλη αφήνομαι τη νύχτα του Σαββάτου να κάνεις στην αγκάλη μου το γύρο του θανάτου

Κουρσάρος - ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1982)
Στίχοι: Μονάχος χάραμα, χάραμα στη λεωφόρο και περιμένεις ασθενοφόρο από τις τρεις και δέκα σκοτωμένος

Στίχοι: να’ναι το τέλος σαν το θάνατο γλυκό

Μ'ανάστησες Καρδιά Μου - ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ (1970 / OST Μαριχουάνα Stop! 1971)
Στίχοι: Γλυκά πονούσε το μαχαίρι, έσταζε μέλι η μαχαιριά. Και πέθαινα στην αμμουδιά πέρσυ το καλοκαίρι

Μ'έκοψαν Με Χώρισαν Στα Δυο - ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1970)
Στίχοι: Δεν μπορώ να ζήσω ή να πεθάνω μισό κορμί μισοκομμένο όνειρο

Με Σκότωσε Γιατί Την Αγαπούσα - ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (1985)
Στίχοι

Στίχοι: Δε θα προσεύχομαι σε σύμπαν που θαμπώνει, δε θα ρωτήσω αναιδώς, πού το κεντρί σου (θάνατε);

Μέσα Στη Βουή Του Δρόμου - DOMENICA (2002)
Στίχοι: Και άφησε το πέρασμά του πέρασμα ζωής θανάτου στην καρδιά μου σαν σφραγίδα μία πεθαμένη ελπίδα

Μη Φοβάσαι - ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ (1987)
Στίχοι: Μες στο νόημα πάντα θα `ναι όποιος πάθει κι όμως μάθει οι φοβέρες δε φτουράνε και ο Χάρος κάνει λάθη

Μια Είναι Η Ουσία - ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1984)
Στίχοι: Μία είναι η ουσία: δεν υπάρχει αθανασία Άιντε μία είναι η ουσία: δεν υπάρχει αθανασία Αχ και του παράδεισου η κοιλάδα δε χωράει την Ελλάδα Να `σουνα, Θεέ μου, πότης να σωθεί η ανθρωπότης, στο μεθύσι σου απάνω να μαχαίρωνες το Χάρο

Μονάχοι Στη Γη - ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ feat. ΝΙΚΟΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΓΛΟΥ (1989)
Στίχοι: Μα στις καλές μας στιγμές φέγγουν τα βράδια, λάμπει το φως της ψυχής μες στα σκοτάδια και στη γιορτή μας κι ο εχθρός είν’ αδερφός και καλεσμένος μας κι ο Χάρος ο σκληρός

Μου Λείπεις - ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΓΑΛΗΣ (1994)
Στίχοι: Καλησπέρα, είπε κάποια φωνή, κι έχω μείνει μ’ ανοιχτή τη γραμμή, δίχως λέξη κι είχα τόσα πολλά να σου πω. Ένα γέλιο, πες μου πως τα περνάς, και τα νέα τυπικά με ρωτάς, κι οι αναμνήσεις σαν ποτάμι περνούν στο μυαλό. Πεθαίνω, μα δεν βρίσκω το θάρρος να πω... Πως μου λείπεις κι έχω χάσει το φως, πως μου λείπεις κι είναι ο πόνος τρελός.

Να Πεθάνουν Οι Γυναίκες - ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ (1982)
Στίχοι

Στίχοι: Να `ταν Μάης και Σαββάτο σαν θα γύριζα και του Χάρου σαν σκυλάκι να του σφύριζα. Να στενάξουν μεντεσέδες και χαλκώματα να σπαράξουν οι κοπέλες μου στα στρώματα.

Ο Άγγελος Μου - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ feat. ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ (2004)
Στίχοι: Ο άγγελός μου, ο άνθρωπός μου, ο θάνατός μου Εσύ

Ο Αετός - ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ (1994)
Στίχοι: Ο αετός πεθαίvει στov αέρα, ελεύθερoς και δυvατός. Της απovιάς όταv τov βρίσκει σφαίρα, τov αγκαλιάζει o ουρανός

Ο Κυρ-Θάνος Πέθανε - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ feat. ΒΟΥΛΑ ΓΚΙΚΑ (1970)
Στίχοι

Ο Χάρος Βγήκε Παγανιά - ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1972)
Στίχοι

Οι Μάγκες Δεν Υπάρχουν Πια - ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ feat. ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ (1979), ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1982)
Στίχοι: Σε λαϊκή στεκότανε ο Χάρος και πουλιότανε, και μια γριά, καλή γριά του αγοράζει δυο κιλά

Οι Παλιές Αγάπες Πάνε Στον Παράδεισο - ΠΥΞ ΛΑΞ (1996)
Στίχοι: Στα ηλεκτρισμένα ξενυχτάδικα οι γυναίκες μισοκρύβονται πίσω απ’ τη λήθη Στα κολασμένα παζάρια της λεωφόρου οι αστυνόμοι οι πλούσιοι επαρχιώτες μηχανόβιοι μάσκες ακάλυπτες μικρές στο γύρο του θανάτου που τρεμοπαίζουν τον άγγελο ή τον δαίμονα στις άκρες των δακτύλων τους, ξημέρωμα Σαββάτου

Όταν - ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ (1971)
Στίχοι: Όταν θα φύγεις θα μου σκοτώσεις ό,τι υπάρχει για να ζήσω και η καρδιά μου για ό,τι πρώτα τόσο αγαπούσε θα το μισήσει

Πάντα Γελαστοί - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ feat. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1996)
Στίχοι: Όσοι με το Χάρο γίναν φίλοι με τσιγάρο φεύγουνε στα χείλη στα τρελά τους όνειρα δοσμένοι πάντα γελαστοί, πάντα γελαστοί πάντα γελαστοί και γελασμένοι

Πεθαίνω Για Σένα - ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ (2009)
Στίχοι

Πεθαίνω Στην Ερημιά (The Desert Is In Your Heart) - ΣΟΦΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ feat. BONNIE TYLER (1992)
Στίχοι

Πόσο Γλυκά Με Σκοτώνεις (Killing Me Softly With His Song) - ΑΛΕΚΑ ΚΑΝΕΛΛΙΔΟΥ (1981)
Στίχοι

Σ'αγαπάω, Μ'ακούς - ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΛΑΜΠΑΣΗΣ (1982)
Στίχοι: Σ’ αγαπάω, μ’ ακούς, σ’ αγαπάω, μ’ ακούς; Σ’ αγαπάω σου λέω. Είμαι μόνος, μ’ ακούς, είμαι μόνος, μ’ ακούς; Σ’ έχω ανάγκη, πεθαίνω

Σ'αγαπώ Σαν Αμαρτία - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (1983)
Στίχοι: Κάθεσαι στο μπαλκονάκι σαν λουλούδι αθάνατο μα εγώ σαν τ’ αηδονάκι παίζω με το θάνατο

Σαν Τον Καραγκιόζη - ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ (1974)
Στίχοι: Μας κοιτάζει ο Χάρος και του τρέχουνε τα σάλια

Σταλιά Σταλιά - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ feat. ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (OST Ο Πιο Καλός Ο Μαθητής, 1968)
Στίχοι: Ματιά ματιά, τα μάτια σου αγάπη με χορταίνουν, τη μέρα με πεθαίνουνε, τη νύχτα μ’ ανασταίνουν

Στην Αλάνα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ feat. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ (1978)
Στίχοι: Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι έκλαιγε η μοίρα σου παρέκει σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι είχε κι ο Χάροντας τουφέκι σ’ έστησαν σε μια γωνιά και τους κοιτούσες και γελούσες σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά

Τέλι Τέλι Τέλι - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ feat. ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1979)
Στίχοι: Φέρτε μου ένα σέρτικο τσιγάρο να φουμάρω, στο Χάρο να δώσω ρουφηξιά

Του Αγοριού Απέναντι - ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ feat. ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΎΛΟΥ (OST Μια Κυρία Στα Μπουζούκια, January 1 1968)
Στίχοι: Του αγοριού απέναντι πείτε του πως πεθαίνω για τα βαριά ματόκλαδα, ματόκλαδα και τα βαριά τα χέρια

Τσάμικος - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1976)
Στίχοι: Από την Ήπειρο στο Μοριά κι απ’ το σκοτάδι στη λευτεριά το πανηγύρι κρατάει χρόνια στα μαρμαρένια του Χάρου αλώνια




Φόνος, Δολοφονία

Ένα Μαχαίρι - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ feat. ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (1979)
Στίχοι: Απάνω μου έχω πάντοτε στη ζωνη μου σφιγμένο ένα παλιό αφρικάνικο ατσάλινο μαχαίρι όπως αυτά που συνηθούν και παίζουν οι αραπάδες που από έναν γέρο έμπορο αγόρασα στ’ Αλγέρι. Θυμάμαι, ως τώρα να `τανε, το γέρο παλαιοπώλη, όπου έμοιαζε με μια παλιά ελαιογραφία του Γκόγια, ορθόν πλάι σε μακριά σπαθιά και σε στολές σχισμένες, να λέει με μια βραχνή φωνή τα παρακάτου λόγια: «Ετούτο το μαχαίρι, εδώ, που θέλεις ν’ αγοράσεις με ιστορίες αλλόκοτες ο θρύλος το `χει ζωσει, κι όλοι το ξέρουν πως αυτοί που κάποια φορά το `χαν, καθένας κάποιον άνθρωπο δικό του έχει σκοτώσει. Ο Δον Μπαζίλιο σκότωσε μ’ αυτό τη Δόνα Τζούλια, την όμορφη γυναίκα του γιατί τον απατούσε. ο Κόντε Αντόνιο, μια βραδιά, τον δύστυχο αδελφό του με το μαχαίρι τούτο εδώ κρυφά δολοφονούσε. Ένας αράπης τη μικρή ερωμένη του από ζήλεια και κάποιος ναύτης Ιταλός ένα Γραικό λοστρόμο. Χέρι με χέρι ξέπεσε και στα δικά μου χέρια. Πολλά έχουν δει τα μάτια μου, μα αυτό μου φέρνει τρόμο. Σκύψε και δες το, μια άγκυρα κι ένα οικόσημο έχει, είναι αλαφρύ για πιάσε το δεν πάει ούτε ένα κουάρτο, μα εγώ θα σε συμβούλευα κάτι άλλο ν’ αγοράσεις.» Πόσο έχει; Μόνο φράγκα εφτά. Αφού το θέλεις πάρ’το. Ένα στιλέτο έχω μικρό στη ζωνη μου σφιγμένο, που η ιδιοτροπία μ’ έκαμε και το `καμα δικό μου, κι αφού κανένα δε μισώ στον κόσμο να σκοτώσω, φοβάμαι μη καμιά φορά το στρέψω στον εαυτό μου...

Ήρθες Πάλι - ΤΑ ΚΑΚΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ (1996)
Στίχοι: Κι ήρθες πάλι πίσω σαν το δολοφόνο που στον τόπο του εγκλήματος γυρνά. Κι αν συγγνώμη μου ζητάς ξέρω πως μόνο να με σκοτώσεις θες ξανά.

Ο Γιάννης Ο Φονιάς - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ feat. ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (1976)
Στίχοι: Του βγάλαμε γλυκό τού βγάλαμε και μέντα, μα για το φονικό δεν είπαμε κουβέντα

Χάθηκε Το Φεγγάρι - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ (OST Λόλα, 1964)
Στίχοι: Πέτρα την πέτρα περπατώ το αίμα του ανασαίνω και πια δεν περιμένω μου σκότωσαν τόν π’ αγαπώ



Η απώλεια σε τραγούδια

Ελένη - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ feat. ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ (1996)
Στίχοι: Το χλωμό το προσωπάκι σου στις φωτογραφίες μας κοιτώ, πόσο κουράστηκες, να φύγεις βιάστηκες. Τα θλιμμένα τα ματάκια σου σαν δυο σύννεφα στον ουρανό, πού να πηγαίνουνε, πού ταξιδεύουνε; Ελένη, εκεί που πας κοίτα να είσαι ευτυχισμένη, σ’ αυτή τη γη η μοίρα σου ήταν γραμμένη σ’ άσπρο χαρτί με ένα κίτρινο στυλό σα δάκρυ από λεμόνι. Θυμάμαι πόσα απογεύματα καθόσουνα δίχως να βγάλεις τσιμουδιά, μόνο με κοίταζες και χαμογέλαγες. Σου στέλνω αυτό το τραγουδάκι μου για να σου κρατάει συντροφιά και να μην ξεχνάς να μου χαμογελάς

Έφυγες Νωρίς - ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ feat. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ (1986)
Στίχοι: Έφυγες νωρίς, ούτε που πρόλαβα ν’ αρχίσω Έφυγες νωρίς, μα είχα κι άλλα να σου πω Λόγια μυστικά, την άλλη όψη σου ν’ αγγίξω Λόγια μαγικά από έναν κόσμο μου κρυφό Έφυγες νωρίς, κομματιασμένες υποσχέσεις Έφυγες νωρίς, χειρονομίες βιαστικές Έκλεισες σιγά την πόρτα μήπως με πονέσεις Βρήκες τελικά δυο τρεις κουβέντες τυπικές Ποιος φωνάζει, ποιος πληγώνει τη σιωπή; Τι να θέλει να μου πει; Έφυγες νωρίς και όλα μείνανε στη μέση Ό,τι και να πω, ακροβασία στο κενό Τόση μοναξιά σε ποιο αστείο να χωρέσει Τίποτα δε ζω που να μη φαίνεται φτηνό

Η Μπαλάντα Της Ιφιγένειας - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (1984)
Στίχοι: Με πήρες κάποτε απ’το χέρι και δε σε ρώτησα πού πάμε σου είπα με σένα δε φοβάμαι μάνα καλή μάνα μου έρμη εσύ τον άντρα σου είχες χάσει κι εγώ είχα χάσει το γονιό μου και τότε μάνα καλέ μάνα τότε σε βάφτισα αρχηγό μου Κλείδωσες δυο φορές το σπίτι μας πήρες κι ήρθαμε στην πόλη σαν τα κοράκια πέσαν όλοι έτσι όπως σε είδαν φοβισμένη κι ακόνιζα παιδάκι πράμα τα νύχια μου και το μυαλό μου με μια τρεμούλα μ’ένα φόβο μη γκρεμιστεί ο αρχηγός μου Κι άρχισαν να κυλούν τα χρόνια όπως το χρώμα στη βατίστα στην οικοκυρική μοδίστρα κι ο αδερφός μου στα καράβια η Ελλάδα πήγαινε κι ερχόταν κι έγινε ο τρόμος καθεστώς σου φοβήθηκα μη σε τσακίσουν και τότε έγινα αρχηγός σου Και πάνω που άρχιζα να ορίζω ήρθε η αγάπη να με ορίσει και μπλέχτηκα στο αλισβερίσι οι αγάπες μ’έβαλαν στη μέση εσύ νοιαζόσουν μη πονέσω μα αυτές δε’βλέπαν τον καημό σου κι όλες στο μάτι είχαν βάλει να ρίξουνε τον αρχηγό σου Κι όταν με πήρε το τραγούδι ήμουν το στόμα των απόρων έγινα στόχος των εμπόρων και θύμα της πολυγνωσίας πήγαν να τρίξουν τα θεμέλια δεν ήταν τ’αύριο πια δικό μου τότε ξανάπλωσες το χέρι και σε ξανάκανα αρχηγό μου Τώρα χαμένη εγώ στους ήχους και λυτρωμένη εσύ χορεύεις η μόνη εσύ που με πιστεύεις σαν σου μιλώ μεσ’στα τραγούδια τώρα αγαπώ μα δεν ορίζω τώρα δεν ψάχνω να’βρω δίκια τώρα το δρόμο μου τον βρήκα γκρεμίστηκαν τ’αρχηγηλίκια

Μπαγάσας - ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ (1987)
Στίχοι: Aφήνω πίσω τις αγορές και τα παζάρια. Θέλω να τρέξω στις καλαμιές και τα λιβάδια, να ξαναγίνω καβαλάρης και ξαναέλα να με πάρεις ουρανέ, για δεν υπήρξα κατεργάρης και τη χρειάζομαι τη χάρη σου μωρέ. Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω; Μιαν ανάσα γυρεύω για να γιάνω. Δεν το πιστεύω να με χλευάζεις σαν σε χαζεύω δε χαμπαριάζεις. Πρότεινέ μου κάποια λύση δε θα σου παρα κοστήσει. Και θα σου φτιάχνω τραγουδάκια με τα πιο όμορφα στιχάκια στο ρεφρέν. Για το χαμένο μου αγώνα που τ’ αστεράκια μείναν μόνα να τον κλαιν Aφήνω πίσω το σαματά και τους ανθρώπους. Έχω χορτάσει κατραπακιές και ψάχνω τρόπους πως να ξεφύγω από τη μοίρα κι έχω μέσα μου πλημμύρα ουρανέ, για δεν υπήρξα κατεργάρης και θα το θες να με φλερτάρεις γαλανέ. Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω; Κάνε πάσα καμιά ματιά και χάμω. κει που κοιμάσαι και αρμενίζεις ξάφνου αστράφτεις και μπουμπουνίζεις κι ότι σου `ρθει κατεβάζεις μην θαρρείς πως με ταράζεις. Γιατί σου φτιάχνω τραγουδάκια με τα πιο όμορφα στιχάκια στο ρεφρέν. Για το χαμένο μου αγώνα που τ’ αστεράκια μείναν μόνα να τον κλαιν

Να Με Θυμάσαι - ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ feat. ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ (1965)
Στίχοι: Στα μάτια παίζει τ’ άστρο της αυγής ο ήλιος πλένει τ’ όνειρο της γης πλατύ ποτάμι η αγάπη και βαθύ κουράστηκε και πάει να κοιμηθεί Για ποιο ταξίδι κίνησες να πας να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς σου κλέβει η ανατολή μικρό φιλί Στα χείλη καίει πικρό μικρό φιλί ποιο μακρινό ταξίδι σε καλεί θα φύγεις ξένε, άσπρα τα πανιά παραμονεύει η λησμονιά Για ποιο ταξίδι κίνησες να πας να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς σου κλέβει η ανατολή μικρό φιλί


Κάτω Κόσμος, Άδης

Στίχοι: Να ραγίζανε του Άδη οι καστρόπορτες και σωστά τους να μην κλείνανε ποτέ. Να διαβαίνουν παλληκάρια και αλόγατα και να λούζονται στο φως τα μαύρα σώματα.

No comments: